آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی

آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی

آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی

 آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی از بسیاری جهات کار بسیار دشوار و فنی است زیرا که نیاز به چندین دانش موازی  در زمینه های مختلف و متفاوت از جمله شناخت کامل  وسایل ، افراد ، تجهیزات  و هر آنچه که  برای ساخت یک فیلم مورد نیاز است، دانش شناخت بازار تولید و مصرف، شناخت محصولات متفاوت،  شناخت علوم مختلف ، آشنایی هرچه بهتر با مفهوم  تیزر و بسیاری عوامل دیگر در زمینه ساخت یک تیزر مناسب می باشد.

ولی آنچه که ساخت  یک تیزر تبلیغاتی را بیشتر از همه متمایز می کنند ، طرح اصلی یا فیلمنامه ای که آن تیزر بر پایه آن استوار است. زیرا طرح اولیه  به منزله  قالب اصلی و دیدگاه کامل یک تیزر تبلیغاتی است. چرا که با دیدن یک تیزر مخاطب باید هم محصول مورد نظر را آنالیز کنند، هم داستانی که تیزر و پایه آن استوار است را متوجه شود  و هم آن تیزر باید آنقدر جذاب باشد که مخاطب را  ترغیب  به خرید محصول مورد نظر نماید.

آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی

طرح تیزر تبلیغاتی

 طرح تیزر تبلیغاتی معمولاً در اتاق فکر توسط نویسندگانی که کارشان تولید تیزر است، شکل می گیرد و سپس تیم اتاق فکر ، آن طرح را تبدیل به یک فیلمنامه تیزر تبلیغاتی یا سناریو قابل اجرا برای ساخت تیزر می کنند. 

فیلمنامه تیزر  باید همه قوانین  مربوط به فیلمنامه نویسی را دارا باشد، البته فیلمنامه نویسی تیزر  که خود کار بسیار دشواری استوقتی فیلمنامه تیزر کامل شد،  در مرحله پیش تولید مهمترین کار برآورد بودجه تیزر است، که در این مرحله تیم کارگردانی و تهیه کار برآورد بودجه را انجام می دهند. پس از مرحله پیش تولید به مرحله تولید می رسیم که مربوط به تیم کارگردانی است. 
مرحله تولید با توجه به فیلمنامه و بودجه مورد نظر شروع به ساخت تیزر میکنند. و با توجه به تجهیزات مورد نیاز برای آن تیزر مشخص باید با توجه به بودجه  بهترین کار را به مرحله نهایی برساند. همچنین تیم کارگردانی و تولید باید با اشراف کامل به ساخت تیزر تبلیغاتی و همچنین شناخت کامل تجهیزات مورد نظر از جمله دوربینها، نورپردازی،  دانش تصویربرداری،  صدابرداری،  گریم و…. کار تولید را به سرانجام برساند.

مطالب بیشتر: نرم افزارهای ساخت تیزر تبلیغاتی

آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی

مرحله نهایی ساخت تیزر تبلیغاتی

 در مرحله نهایی یا پس تولید که شامل تدوین،  صداگذاری،  جلوه های ویژه،  نریشن و…  می شود. کار توسط تیم  تدوین و مونتاژ  برای خروجین هایی آماده می شود. تیم پس تولید  خود شامل چندین بخش است که در بالا گفته شد اما هریک از این بخشها  نیاز به ابزارهای خاص خود را دارند، به طور مثال برای تدوین یک فیلم با کیفیت بالا  نیاز به یک سیستم با مشخصات فنی بالا و نرم افزارهای اورجینال  و به روز جهان است. 
همچنین تیم صداگذاری  نیاز به استودیوی مجهز و آکوستیک سیستم صوتی خوب دارد، چرا که کوچکترین صدا در یک تیزر یا فیلم تبلیغاتی  می تواند تعیین کننده باشد. همچنین تیم جلوه های ویژه با بهره گیری از بهترین نرم افزارهای روز  باید با توجه به خواست  مشتری و تیم کارگردانی جلوه های بصری زیبا و درخور برای تیزر مورد نظر تهیه کند. 

 همچنین صدای مورد نظر باید تاثیرگذار و با صدای رسا  و در خور تصاویر باشد چرا که نریشن  خود می تواند یک برند را با یک جمله و یا حتی یک کلمه برای همیشه در خاطره ها باقی گذارد.

در نتیجه  ساخت یک تیزر تبلیغاتی  نیاز به دانش سینمایی،  افراد مجرب و کاربلد،  و مدیریت قوی دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط از طریق واتس اپ
ارسال