مهمترین تفکری که یک تهیه کننده باید داشته باشد این است که هر کمکی انجام دهد تا فیلم به بهترین کیفیت هنری برسد .
او کسی است که می تواند حمایت و تشویق لازم را که هر کارگردان برای تحمل فشار در فیلمسازی به آن نیاز دارد بدو نثار کند .
اما این کمال مطلوب است ، حال آن که مناسبات کارگردان / تهیه کننده انواع گوناگون دارد ، و در بیش تر این مناسبات حرف اول و آخر را کسی می زند
که پروژه و پول را می آورد .
{ عکاسی صنعتی از جمله تخصص هایی هست که شاید هرکسی بر آن واقف نباشد ، اپیزود فیلم به خود افتخار میکند که میتواند با گرفتن عکس هایی ? جذاب و موثر باعث رونق کار شما شود. }
اگر حرف آخر را تهیه کننده بزند با یک رابطه ی رییس و مرئوسی روبرو هستیم . در این نوع ، انتخاب کارگردان محدود است .
تهیه کننده ای می تواند موفق باشد که با همه ی عوامل از جمله کارگردان و حتی گروه تدارکات رابطه ی دوستانه و محترمانه ای داشته باشد
لیکن جدی و کاری نیز باشد . باید از هزینه های اضافی جلوگیری نماید ولی جاهایی که هزینه نیاز دارد نیز خساست به خرج ندهد .
تهییه کننده باید مردم داری بداند و در واقع این از نیازهای کلیدی یک تهیه کننده موفق می باشد .
همچین باید دانش و تجربه در فوت و فن و نظارت قوی بر تولید داشته باشد . تهیه کننده باید در سفارش محصولات مختلف اعم از سفارش تیزر تبلیغاتی تلویزیونی از نگاه و تجربه کافی برخوردار باشد
او باید مسئول اداره ی مسائل بودجه ، قراردادهای مالی ، از جمله قرارداد با بازیگران که بیشترین هزینه یک فیلم را متحمل میشود، برعهده بگیرد.
یکی دیگر از مهمترین دانش تهییه کننده، مدیریت عوامل فنی و انجام بیمه برای تجهیزات است .
در فیلم هایی که بودجه ی کمتری نیاز دارد تهیه کننده می تواند عوامل تولیدی را مانند برنامه ریزی و دستیاری اول کارگردان و همچنین عوامل
پس تولید را مانند تدوین و صداگذاری را تغییر دهد ، که این مهم با مشورت کارگردان و عوامل اصلی انجام میشود .
یکی از موهبت هایی که یک تهیه کننده باید از آن برخوردار باشد ، قابلیت پیش بینی اشتباهاتی است که در هر مرحله از تولید ممکن است
اتفاق بیفتد ، زیرا در هر لحظه اتفاق غیر قابل پیش بینیدور از ذهن نیست . ذهنی آرام و توان تامل کردن در هر گامی که برداشته می شود ،
از موهبت هائی است که هر تهیه کننده ای ناگزیر باید از آن برخوردار باشد .
برخی مشتریان ما