عکاسی

 

تیم عکاسی اپیزود فیلم با تخصص و تجربه ای که در این زمینه دارد این اطمینان را به شما می دهد

 که با عکاسی تکنیکی خود شما را در رسیدن به اهدافتان کمک کند.

برای دریافت مشاوره رایگان و سفارش انواع عکاسی بر روی دکمه ی

کلیک کنید

عکاسی صنعتی

هنر عکاسی صنعتی می تواند تصویری از محصول شما را به طریقی در...

عکاسی همایش ، سیمنار و کنگره

کنگره گردهمایی افراد متخصص در یک حوزه می باشد مباحث مورد بحث...

عکاسی تئاتر

برای عکاسی در تئاتر شما باید در زمینه های هنری و بصری دیگر تبحر...

عکاسی کنسرت

یکی از پر هیجان ترین و جالب ترین نوع عکاسی ، عکاسی کنسرت میباشد که...

عکاسی فیلم سینمایی

عکاسی در فیلم سینمایی باید دقیقاً نشان دهنده حال و هوا و فضای فیلم...

عکاسی تبلیغاتی

 استفاده از عکاسی تبلیغاتی باعث می‌شود تا بتوان یک کالا را با تمام ...

عکاسی خبری

عکاسی دارای پیشینه‌ای طولانی و پیچیده در روزنامه نگاری است عکاسی...

عکاسی هوایی

عکاسی هوایی به شیوه عکسبرداری مستقیم از سطح زمین گفته میشود که...

عکاسی تبلیغاتی

عکاسی تبلیغاتی توسط دو نوع دوربین از گذشته تاکنون گرفته می شود. 

آنالوگ و دیجیتال ؛ ضبط و ارسال صدا و تصویر به صورت آنالوگ است

 که به طور پیوسته در حال تغییر بین ماکزیمم و مینیمم مجاز می باشد. 

عکاسی صنعتی نیز در گذشته با همین دوربین ها انجام میپذیرفته است.

هنگامی که شعاع های نوری منعکس از موضوع به وسیله لنز به روی CCD یا CMOS قرار می گیرد 

به صورت رشته های منظمی از خطوط خوانده می شود و تبدیل به سیگنال ویدیو میگردد. 

عکاسی تبلیغاتی

کمیت این سیگنال های الکتریکی بستگی به میزان روشنایی صحنه دارد در عکاسی هوایی که دائما به طور پیوسته در حال تغییر است. 

از آنجایی که تلویزیون یک دستگاه گیرنده آنالوگ است و تصاویری که به این دستگاه از طریق کابل یا امواج ارسال می شود

 به صورت سیگنال های آنالوگ است . در نتیجه سیگنال های ویدیویی ذاتا چه هنگام ضبط تصویر و چه در هنگام نمایش به صورت آنالوگ است ، 

هر گونه تغییراتی که در زمینه سیگنال ها صورت می گیرد بین مرحله ثبت و نمایش است.

عکاسی صنعتی

عکاسی صنعتی

همان گونه که در قبل اشاره شد ، شاتر مدت زمان نوردهی در تمامی انواع دوربین اعم از عکاسی 

و فیلمبرداری تصویربرداری را عهده دار است. شاتر در دوربین هایی فیلمبرداری و عکاسی تبلیغاتی به صورت صفحه گردی است

 که بین 170 تا 180 د جه برای 24 و 25 قاب در ثانیه نوردهی از آن بریده شده است 

که حول محور مرکز دایره می چرخد به این طریق عمل نوردهی یک قاب و

 سپس بستن دریچه ی دوربین را برای استقرار کادر بعدی انجام می دهیم. 

بیشتر دوربین ها برای کاهش یا افزایش زمان نوردهی و عکاسی صنعتی ، درجه ی آن قابل تنظیم است .

 در دوربین های پیشرفته تنظیم شاتر حتی هنگام فیلمبرداری قابل تغییر است

 در برخی تغییر زاویه ی شاتر باید قبل از حرکت دوربین انجام شود. سطح بیشتر شاتر ها آیینه ای است

 و به این  طریق بازتاب تصویر آنچه را ثبت می شود به ویزور منتقل می کند که در عکاسی هوایی نیز کاربرد دارد.

عکاسی صنعتی

عکاسی هوایی

چگونگی نور دهی مناسب شاتر در عکاسی تبلیغاتی

زاویه شاتر و سرعت ضبط تصویر (تعداد کادر در ثانیه) ، نقشی اساسی در زمان نور دهی دارند . 

آگاهی از کابرد شاتر در تعیین میزان زمان نوردهی مسئله ای است که فیلمبردار بدون شک به آن نیاز دارد در عکاسی صنعتی .

سیستم های ثبت تصویر به دو صورت انجام می شود سیستم پیشرفته و سنتی

سیستم پیشرفته

ثبت تصویر در دوربین تقریبا همانند نوردهی تک فریم نگاتیو است.

 در واقع در سیستم پیشرفته تمامی پیکسل های یک فریم در یک زمان کپچر می شوند. 

این روش سبب ثبت تصویر به صورت الکترونیکی در عکاسی هوایی با وضوح بالا به جای 50 فیلد ، 

25 فریم در ثانیه می شود که به آن 25 فریم ریت گفته می شود.

عکاسی هوایی

شاتر دوربین های عکاسی به چه طریق است؟

سیستم سنتی

در این روش ثبت هر فریم (فیلد) در عکاسی تبلیغاتی به صورت میدانی انجام می شود

 به عنوان مثال در فرمت پال تصویر اس دی یک فریم است. 

از 576 خط افقی تشکیل گردیده که دوربین ثبت تصویر را با اولین خط فرد آغاز

 و به ترتیب به خطوط فرد ضبط و در آخر به میانه ی خط برگشته و خطوط زوج را اسکن می کند.

 با تکمیل شدن ثبت خطوط دو میدان ، شکل میگیرد(کادر) . 

تکرار 50 بار در ثانیه رج زنی در عکاسی صنعتی باعث ایجاد 25 فریم بر ثانیه می گردد. 

به طور کلی در نظام پال سرعت نوسان 1.50 تا 1.2000 تا فریم سرعت 25 کادر در ثانیه 

و تعداد خطی که اسکن می شود 625 خط است. در نظام ان تی اس تی سرعت نوسان 1.60 تا 1.2000

 و تعداد فریم 30 کادر در ثانیه در عکاسی هوایی و تعداد خطی که اسکن می شود 525 خط می باشد.

عکاسی تبلیغاتی

تفاوت بین پیشرفته و سنتی:

در پیشرفته فشرده سازی به طور ساده صورت می گیرد. 

کشیدگی در حرکات کند کمتر از سرعتی است و فریم ریت آن نسبت به سنتی 50 درصد کمتر است. 

حساسیت دوربین با سیسیتم پیشرفته به اندازه یک استاپ پایین تر است. 

در مجموع پیشرفته دارای رزولوشن بالا تری نسبت به سنتی می باشد. 

ضبط ، تدوین و پخش آن به تجهیزات مجهز تر و پهنای باند بیشتری نیاز دارد.

 تعداد خطوط در سیستم پیشرفته 578 پی ، 480 پی ، 288 پی ، 240 پی و 720 پی ، 

1080 پی ، اچ دی تیوی ، و 2160 پی و بیشتر 4K و 6 کی و غیره می باشد.

عکاسی صنعتی

وایت بالانس اتوماتیک هوشمند به چه معنی است؟

در این سیستم ردیابی وایت بالانس به صورت اتوماتیک ، 

هر گونه در دمای رنگ موضوع راه طور خودکار انجام می دهد.

 به عنوان مثال چنانچه عکاسی تبلیغاتی با دوربین از نمای داخلی به نمای بیروننی وارد شود

 وایت بالانس به طور اتوماتیک صورت می گیرد. در سیستم در دوربین های معمولی یا خانگی مورد استفاده قرار می گیرد.

بلک بالانس: یک سیستم پرداز و متعادل سازی سطح موازی ، سیگنال های های آبی  ، سبز و قرمز است. 

این سیستم در اکثر سیستم های عکاسی صنعتی در دوربین ویدیویی به صورت خودکار با بستن دیافراگم سیگنال هارا متعادل می کند 

تا بدین طریق از دقت پردازش سیگنال های رنگ دوربین اطمینان حاصل گردد تصحیح یا وایت شیدینگ در واقع همان وی مدلیشن است.

عکاسی هوایی

پدیده ای که به واسطه ی عدم تعادل نوری در محور لنز خصوصا لنز زوم یا عدم حساسیت 

یک نواخت فتوسل های سی سی دی به صورت پراکندگی نوری در قسمت بالا یا پایین کادر تصویر در عکاسی تبلیغاتی

یا عکاسی صنعتی به رنگ قرمز یا سبز یا آبی پدیدار می شود. اصلاح یا جبران این پدیده در دوربین از طریق فایل لنز صورت میگیرد.

گین: به معنای توان سیگنال است واحد های سنجش آن عبارت اند از دسیبل ، ولت ، و آی آر ای

فضاهای کم نور هنگام استفاده از دوربین های ویدیویی ، سی سی دی آن ها 

سیگنال ویدیو بسیار پایینی تولید می کنند در نتیجه نویز در تصویر بیش از حد افزایش می یابد.

 عملکد گین به صورت الکترونیکی توان سیگنال های ضعیف را جهت نمایش در مانیتور و ضبط تصویر نمایش می دهد.

عکاسی تبلیغاتی

تعیین گیم متناسب با نور محیط با درجات مخالف عکاسی هوایی در دوربین های حرفه ای قابل انخواب است

 این تغییرات به صورت واحد های سه تایی قابل تغییر است 

که هر شش دسیبل به اندازه ی یک استابل دیافگرام است.

در برخی از دوربین های حرفه ای عملکرد افزایش گین جهت تقویت بیشتر سیگنال های گین استفاده می شود 

که این عملکرد را توربو گین می نامند. اما د برخی از مواقع در شرایط نور کم یا نور شدید 

برای حفظ نواحی تیره در نور شدید از نویز می توان از گین منفی استفاده نمود.

عوارض استفاده از گین مثبت: 

1 کنتراست افزایش می یابد.

 2 رنگ ها ساچوریشن پدیده تر می شوند. 

3. نواحی تیره نویز برفکی می شوند

 4 هنگام کپی یا پخش تصاویر در عکاسی تبلیغاتی افت کیفیت پیدا می کنند.

عوارض استفاده از گین منفی: برعکس عکس تاثیرات گین مثبت است. 

گین اتوماتیک اکثر دوربین های تصویر برداری قابلیت استفاده از گین اتوماتیک تا 48 دسیبل می باشند .

عکاسی صنعتی

کنترل کنتراست: سیستم تنظیم خودکار نواحی بسیار وسیعی از روشنایی نور های ویدیویی است.

کالر بار: سیگنال کالر بار دارای 7 ستون رنگی است که عبارت اند از

 سفید ، زرد ، فیروزه ای ، سبز قرمز و آبی است . این سیگنتال ها توسط یک ژنراتور 

که توسط دوربین های ویدیوی در عکاسی صنعتی تعبیه شده ساخته می شود تا در ابتدای ضبط

 هر برنام جهت تنظیم  رنگ و روشنایی مورد استفاده قرار گیرند. 

هر رنگ سیگنتال کالر بار با درجه اشباح 100 درصد ترکیبی مساوری است 

از سه رنگ اصلی  سبز و ابی و قرمز با سطح پیک 700 میلی ولت می باشد.

شاتر و چگونگی عملکرد آن در دوربین تصویر برداری: 

ابدای سی سی وی تحول بزرگی در دوربین های ویدیویی می باشد.

عکاسی هوایی

اما تصویر حرکت سوژه های سریع علاوه بر سایر از عضو های کمتری برخودار بود 

این اتفاق از همزمانی نور دهی لنز به فوتو دیود پیکسل ها هنگام انتقال بار موج الکتریکی شان به ذخیره گر بود.

 برای رفع این نقص شاتر مکانیکی در سازه ی دوربین های اس ال ار هنگام عکاسی تبلیغاتی با سیسیتم ثبت تصویر سی سی وی – اف تی

 و همچنین یک شاتر الکترونیکی در سیستیم پیشرفته آی دی تعبیه گردید 

بدین صورت که سنسور ها نور تبدیل شده به شارژ الکترونیکی را برای یک زمان معین ذخیره کرده و در عکاسی هوایی 

و پس از بازخوانی به ذخیره گر منتفل می کنند.چنانچه در طول زمان حرکت سریع سوژه انجام گیرد تصویر با عدم وضوع سوژه مواجعه می شود.

عکاسی تبلیغاتی

برخی مشتریان ما

ارتباط از طریق واتس اپ
ارسال