مزیت رقابتی تیزر تبلیغاتی

مزیت رقابتی تیزر تبلیغاتی

مزیت رقابتی تیزر تبلیغاتی ، آگهی بازرگانی و تلویزیونی

جان کارتر در کتاب « رهبری کارآفرین » ، یکی از رموز موفقیت ماتسوشیتا ، موسس پاناسونیک را توجه به تبلیغات و اجرای آن با تاکتیک ، تکنیک و استراتژی های خلاقانه می داند . میراث ماتسوشیتا بسیار گران است . پس از جنگ جهانی دوم ، ماتسوشیتا یکی از چهره های اصلی در هدایت معجزه اقتصادی ژاپن بود . اوشرکتی برپا کرد و میلیاردها نفر را صاحب لوازم خانگی و لوازم برقی مصرفی کرد که این لوازم نام پاناسونیک و نشان های دیگری را با خود داشتند . در اواخر زندگی او ، کمتر شرکتی روی کره خاکی ، مشتریانی بیشتر از او داشت . ماتسوشیتا برای احرای امور تبلیغاتی خود به تاکتیک ها و تکنیک هایی متوسل می شد که باعث شگفتی تمام مدیران زیر دستش می شد . او به گونه ای کاملا عجیب و متفاوت به تیزر های تبلیغاتی پاناسونیک توجه می کرد؛ تکنیک ها و تاکتیک های تبلیغاتی ماتسوشیتا الهام گرفته از بسیاری از علوم بود؛ به طوری که تیزر های تبلیغاتی پاناسونیک در زمان خود بسیار جلوتر از تبلیغات دیگر شرکت ها بود . جک ولش ، موسس جنرال الکتریک نیز اعتقاد دارد که در تبلیغات نباید به سنت های کهن پایبند بود . به همین دلیل میگوید : « چسبیدن به سنت های کهن ، فرار از رویارویی با واقعیت است. » او ‌معتقد است . در منابع دیگر نیز برای عناوین و شعارهای تبلیغاتی انواع قالب ها ، تکنیک ها و تاکتیک ها در تیزر های تبلیغاتی مختلفی ارائه شده اند . برای نمونه ، در کتاب ادبیات تبلیغ ، رابرت دبلیو بلای قالب ها و تکنیک هایی برای نگارش متون تبلیغاتی و تاکتیک هایی برای تبلیغات تلویزیونی ، رادیویی و آگهی های چاپی و … تدوین کرده است.

مزیت رقابتی تیزر تبلیغاتی عاملی بسیار مهم و اساسی است که در هر بازاری باعث پیروزی و پیشبرد سریع اهداف می شود . مزیت رقابتی در تیزرهای تبلیغاتی چیست و چگونه به دست می آید ؟ این بحثی است که در ادامه به طور خلاصه در زمینه تیزر تبلیغاتی و آگهی بازرگانی بررسی می شود.

 

مزیت رقابتی تیزر تبلیغاتی

مزیت رقابتی تیزر تبلیغاتی

بحث مزیت رقابتی از دیرباز، از مهم ترین موضوع های مطرح در دنیای مدیریت ، بازاریابی و مدیریت استراتژیک بوده است.

مایکل پورتر توضیح می دهد که شرکت ها چگونه میتوانند مزیت رقابتی تیزر تبلیغاتی در صنعت مربوط به خود را ایجاد و از آن محافظت کنند . مزیت رقابتی تیزر تبلیغاتی در هر زمینه ای می تواند موقعیت شرکت ها را بهبود بخشد . یکی از زمینه های مهم که باید در آن رعایت کرد ،  تیزر تبلیغاتی عامه پسند و زیبا است. مزیت رقابتی تیزر تبلیغاتی ، به مدیران شرکت ها نشان می دهد که چگونه موقعیت رقابتی تبلیغات خود را نسبت به رقبا بهبود بخشند . مجموعه های تبلغاتی متنوعی در داخل کشور فعالیت دارند که ما اطلاعاتی در رابطه با برترین استودیوهای تبلیغاتی ایران گرد آوری کرده ایم.

مزیت رقابتی تیزر تبلیغاتی ، ابزار قدرتمندی را معرفی میکند که استراتژیست ها برای برتری و تمایز تبلیغاتی خود به تبلیغات رقیب ، به آن نیاز دارند. این ابزار قدرتمند زنجیره ارزش تبلیغاتی نامیده میشود . تجزیه و تحلیل زنجیره ی ارزش به مدیران تبلیغاتی فرصت می دهد تا فعالیت های تبلیغاتی خود را در زمینه طراحی و تولید برنامه ها و سیستم های تبلیغاتی ، مجهز و مجزا کنند.

مزیت رقابتی تیزر تبلیغاتی یکی از مهمترین مباحث در نظریه های مدیریت استراتژیک تلقی می شود ؛ زیرا وجود مزیت رقابت تیزرهای تبلیغاتی در یک سازمان به معنای عملکرد بهتر نسبت به رقباست که در کوتاه مدت سودآوری و در بلند مدت بقا و رشد سازمان را تضمین می کند.

 

 

کسب مزیت رقابتی در تیزر تبلیغاتی

پورتر (۲۰۰۱) بیان میکند که سازمان ها باید به مزیت رقابتی در تمامی زمینه ها دست یابند . مزیت رقابتی از دیدگاه «پورتر»، از دو طریق حاصل می شود :

الف) کاهش هزینه های عملیاتی

ب) افزایش اثر بخشی

 

در تبلیغات نیز میتوان به صورت های زیر مزیت رقابتی تیزر تبلیغاتی را بدست آورد

الف) کاهش هزینه های عملیاتی در تیزر تبلیغاتی

اکنون، یکی از مهم هرین هزینه هایی که حتی در بودجه بندی کشورهای پیشرفته بسیار مورد توجه است ، برنامه های تبلیغاتی است که گاهی مبالغ سنگینی را بر دوش شرکت ها تحمیل میکند . مدیران ، مشاوران و متخصصان باید بتوانند با سازو کارها ، برنامه ها ، تکنیک ها و تاکتیک های مناسب ، این هزینه ها را کنترل کنند تا به نقطه بهینه دست یابند . طراحی نظام کاهش هزینه تبلیغات یکی از وظایف مهم متخصصان و مدیران تبلیغات است . شرکت اچ پی با طراحی یک نظام کاهش هزینه های تبلیغاتی ، سود بسیار زیادی کسب کرد . استراتژی اچ پی، «تقسیم هزینه های تیلیغات بین شرکت های تهیه کننده ی مواد خام» بود و مقداری از بودجه ی تبلیغات خود را با آنها به مشارکت گذاشت.

مزیت رقابتی تیزر تبلیغاتی

ب) افزایش اثر بخشی در تیزر تبلیغاتی

در روزگار کنونی که همه جا از در و دیوار شهرها گرفته تا شبکه های ماهواره ای پر از تیزرهای تبلیغاتی شده است و مخاطبان به شدت از تبلیغات فراری شده اند، تیزر تبلیغاتی اثر بخش یکی از شیوه های مهم کسب مزیت های رقابتی تبلیغات است. تبلیغ اثر بخش تبلیغی است مخاطب گرا ، که با توجه به شناخت نوع مخاطبان و ویژگی ها ، معیار ها و رفتار آنان طراحی و ارائه می شود . ارتباط مناسب بین تیزر تبلیغاتی با ویژگی ها و شرایط مخاطب باعث می شود تا پیام بهتر ، بیشتر و موثرتر دریافت شود و ضایعات تبلیغ به شدت کاهش یافته و نوعی مزیت رقابتی در تیزر تبلیغاتی بدست آید .

 

مزیت رقابتی پایدار در تیزر های تبلیغاتی

وجود مزیت رقابتی پایدار در تیزر های تبلیغاتی رمز موفقیت و ‌عملکرد برتر تبلیغاتی نسبت به سایر رقباست . در شرایطی که تغییر و تحول عوامل فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی ، فن آوری و رقابتی و به طور خلاصه عوامل محیطی بسیار زیاد است ، دیگر نمی توان با مزیت رقابتی در تیزر های تبلیغاتی موقتی و‌ گذرا امیدی به موفقیت داشت. شرکت های تبلیغاتی برای حضور در صحنه رقابت ناگزیرند تا در جستجوی مزیت رقابتی هر چند پرمغزتر و بهتر در تیزر های تبلیغاتی پایدار در باشند.

ارتباط دائم با بازار و آگاهی های تلویزیونی و همچنین فضای مجازی مانند اینستاگرام ، تلگرام و…. از تحولات و شرایط رقبا و عوامل محیطی و انتظارات و ویژگی های مشتریان و مخاطبان و یافتن و شناسایی مزیت هایی که بتوانند پایدار و طولانی باشند و در روند تبلیغاتی به کار گرفته شوند ، رقابت پذیری در تیزر های تبلیغاتی را امکان پذیر ساخته و اثر بخشی آن را افزایش می دهد .

حساسیت به بعضی از نکات ساده اما نادیده گرفته شده در تیزر های تبلیغاتی توسط‌ رقبا و سرمایه گذاری فکری  و مادی و استراتژیک روی آنها ، می تواند مزیت رقابتی در تیزر های تبلیغاتی پایدار برای تبلیغات فراهم کند .

خوشبختانه موسسه هنری اپیزود فیلم با مشاوره درست در زمینه مزیت رقابتی در تیزر تبلیغاتی پایدار و همچنین ارائه بهترین ایده ساخت تیزر تبلیغاتی مخاطب محور ، توانسته در روند هرچه بهتر شدن مزیت رقابتی در تیزر های تبلیغاتی برای اکثر شرکت ها و موسسات و کارخانه ها اطمینان گذر از این چالش بزرگ را فراهم کند .

 

برخی از نمونه کارها

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط از طریق واتس اپ
ارسال