ساخت تبلیغات

 

 

ساخت تبلیغات هزینه نیست سرمایه گذاری است

 

سوالات مرسوم

 

#چرا تبلیغات

ماندگاری بعنوان یک برند در طول سالهای فعالیت یک چالش است که سازندگان تبلیغات با در نظر گرفتن پتانسل، نوع کالا یا خدمات نسبت به ساخت تبلیغات اقدام می نمایند.

#ماندگاری یعنی چه؟

آنچه صاحبان برندها را در سطح بالای عرضه نگه می دارد نشان تجاری نام آشنا در ذهن تقاضاکننده میباشد. چنانکه خریداران و نیازمندان کالا و خدمات ناخودآگاه سراغ برندهایی خواهند رفت که بیشترین احساس نزدیکی و آشنایی را داشته باشند.

#چه طور احساس نزدیکی را ایجاد کنیم؟

ساخت تبلیغ و نشان دادن برندها در غالبهای مختلف و داستان های جدید و بکر با فواصل معین و پیک زمانی مناسب ضمیرناخوداگاه مخاطب هدف را نشانه می گیرد و بعنوان یک کالا و خدمات موثر، تبدیل به اولین انتخاب مخاطب می شود. گاها مخاطب نمی داند این حس اطمینان از کجا نشات می گیرید.اما می داند برندی را که مدام در معرض تبلیغاتش قرار گرفته را می شناسد و احساس وفاداری می کند.

#چرا حیات برندها به ساخت تبلیغ بستگی دارد؟

در عصر تکنولوژی مخاطبین در معرض ریزش اطلاعات بیهوده قرار دارند و این هجمه ی اطلاعات اضافه گمراه کننده است. ساخت تبلیغات بصورت ادواری باعث میشود ذهن مخاطبینی که با دنیایی از اطلاعات گیج شده اند را به سمت محتوای مدنظر معطوف کرد، چرا که با گذشت اندک زمانی به دلیل هجم بالای اطلاعات سوخته، ذهن مخاطب تمایل به فراموش کردن آنها دارد. بنابراین میان دنیایی از اطلاعات متروک، ساخت تبلیغات ذهن مخاطب را از میان کوهی از اطلاعات عبث بیرون کشیده و بصورت هدفمند اقناع می کند.

#چرا تلویزیون؟

طبق نظریه ی مک لوهان تلویزیون بعنوان رسانه ی سرد، کمتر به تشریح و توضیح می پردازد و مشارکت زیادی را می طلبد. تلویزیون مخاطب را وادار می کند تا با تمام حواسش برای درک محتوا پای برنامه ها بنشیند. از سوی دیگر تقریبا در تمام نقاط ایران تلویزیون در دسترس است. حال آنکه ممکن است اینترنت نباشد. بنابراین با بازاری به عظمت تقریبی هشتاد میلیون سرکار داریم و این یعنی قدرت تاثیرگذاری و نمایش تبلیغات در تمام لایه های اجتماعی امکانپذیر است.

#چرا صفحات مجازی؟

قدرت رسانه به همین جا ختم نمی شود. طبق نظریه دهکده ی جهانی مک لوهان سرعت انتقال اطلاعات به قدری سریع است که گویی خبری در یک دهکده در حال پخش است. جهانی شدن بازارها و سرعت نشر اطلاعات خود به اهمیت صفحات مجازی صحه می گذارند. در میان این ریزش اقیانوسی از اطلاعات چه باید کرد. اپیزود فیلم می تواند تبلیغات شما را در مدیوم صفحات مجازی با بازخورد بالا انجام دهد و برند شما را با تکنیک های  IT در معرض مدام نمایش قرار دهد.

#امکان پخش رایگان تبلیغات شما در تلویزیون

موسسه ی اپیزود فیلم با داشتن امکان ساخت تبلیغ با بالاترین کیفیت و استانداردهای تلویزیون می تواند امتیاز پخش رایگان را نیز طبق پروتکل های تعیین شده تحقق ببخشد.

 

نکات بالا مواردی است که به احتمال زیاد به ذهن هر کارفرمایی خطور کرده و چالش هایی را به وجود آورده است لذا مشاوران حاضر در موسسه هنری و فیلمسازی اپیزود فیلم با داشتن تخصص و تجارب لازم سعی در پاسخگویی و راهنمایی به شما کارفرمایان محترم را دارند.

 

شماره تلفن:    ۲۴۲ ۸۸۸ ۲۲ ۰۲۱

شماره همراه: ۱۶ ۶۹ ۷۷۹ ۰۹۱۲

 

 

برخی از نمونه کارها

نمونه اینتراکتیو سه بعدی تبلیغاتی طراحی ساختمان ۱

فیلم صنعتی شرکت دکوپنل تولید ورق mdf

تیزر تبلیغاتی تن ماهی کیملی

فیلم صنعتی توسعه ارتباطات آراز

تیزر تبلیغاتی لامپ امید پدیده

تیزر تبلیغاتی انیمیشن وودومجیک

اینترویو مینی فوتبال اتریش

فیلم صنعتی رستر سرویس

نمونه اینتراکتیو سه بعدی تبلیغاتی طراحی ساختمان ۳

نمونه اینتراکتیو سه بعدی تبلیغاتی طراحی ساختمان ۲

تیزر تبلیغاتی آسیاتک

تیزر تبلیغاتی شیلتون ۲

تیزر فیلم صنعتی کارخانه لوستر سازی زیما

تیزر تبلیغاتی لوستر زیما

تیزر تبلیغاتی شیرآلات بهداشتی فیروزه

تیزر تبلیغاتی مبل آرامیس

فیلم صنعتی معرفی کارخانه های شرکت تاشا

فیلم تبلیغاتی معرفی شرکت تاشا

تیزر تبلیغاتی فرا صنعت

تیزر تبلیغاتی یخچال سیلوان

تیزر تبلیغاتی فرش ایران مهر

تیزر تبلیغاتی عسل آبشن

تیزر تبلیغاتی تن ماهیابه

تیزر تبلیغاتی کفش اسکچرز

 

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام

————————————————————————

 

تکنیک ساخت تبلیغات کلاسیک

تکنیک کلاسیک تکنیکی است که از طرح های کلاسیک هنری و ادبی الهام گرفته شده است و ویژگیهای منطقه‌ای، هنری و ادبی کلاسیک را دارد. در تکنیک کلاسیک وضوح، سادگی و زیبایی هندسی کامل در رنگ ها، پریشانی تصاویر و صحنه هایی که تبلیغ می شوند، وجود دارد. در این نوع آثار که با تقلید کامل از کالا یا خدمات تهیه می شود زیبایی قانونمند هندسی و ظاهری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

تبلیغات کلاسیک یعنی یک تبلیغ انسانی و نشان دادن انسان به هر صورتی در ارتباط با کالا و محصول. در این تکنیک ساخت تبلیغ، انسانهایی که از نظر زیبایی ظاهری یا صورت، ایده‌آل هستند بسیار کاربرد دارد. این شیوه تبلیغ ممکن است این خطر را در پی داشته باشد که به جای آنکه مخاطبان به محصول یا خدمت توجه کنند به ویژگی های انسان هایی که در آن حضور دارند توجه کنند. نظیر توجه به صدای گوینده بر روی تصویر توجه به شیرینی چهره و کلام کودکی که تبلیغ می‌کندو…. با توجه به لباس و آرایش تبلیغ کننده که همگی ممکن است ذهن مخاطب را از محور اصلی تبلیغ منحرف سازد.

 

مشخصات آثار تبلیغات کلاسیک

تعادل و کمال: در این تکنیک ساخت تبلیغ تمام چیزهایی که در اثر نشان داده میشود، از یک تعادل درونی برخوردار است و هیچ گونه اغراقی صورت نمی پذیرد. در این صورت بهترین حالت، زیباترین فرم و بهترین کارکردی از کالا، محصول یا ایده ای که باید تبدیل شود به نمایش و تجسم در می آید. ویژگی هایی چون قرینه بودن، متوازن، متعادل، مطلوب، زیبا، صاف بودن مانند آینه و غیره در این تکنیک به چشم می خورد.

تکنیک الهام از طبیعت و حقیقت نمایی: در این نوع ساخت تبلیغ اثر تبلیغاتی دقیقا واقعیت کالا، خدمات یا ایده است و هیچ گونه تغییری در رنگ و جلوه های صوتی و تصویری در آن دیده نمی شود. در این تکنیک تبلیغات از نقوش رنگ ها خطوط محرک هایی که در طبیعت موجود است و در هارمونی با کالا یا خدمت است، استفاده می شود (درختان، کوه ها، چمنزار باغ ها، رود و غیره). برای نمونه در تبلیغ شامپو از عناصر رنگ ها و اصوات موجود در طبیعت بهره گیری می شود و یا برای تبلیغ چای که یک محصول سنتی نیز هست به همین صورت عمل می شود.

تکنیک  الهام از نمونه های عالی: در این تکنیک، از بهترین آثار تبلیغاتی که قبلا برای برخی از کالاها به کار رفته است، بسیار استفاده می‌شود. آثار تبلیغاتی این تکنیک مملو از شاهکارهای عالی موسیقی، ادبیات و هنر متناسب با آمیزه ی بازاریابی است. برای نمونه در کشور ما، خط نستعلیق یکی از عالی ترین خطوط ایرانی و اسلامی است که بسیار در ساخت تبلیغات تلویزیونی و…. استفاده می شود.

تکنیک وضو و ایجاز: در تکنیک کلاسیک ساخت تبلیغ، وضوح و سادگی در گفتار، بیان، موسیقی، رنگ‌ها، خطوط و محتوا در تمامی اجزای تبلیغ وجود دارد. با ساده ترین و قابل فهم ترین عناصر بصری و بیانی با کمترین پیچیدگی استفاده می شود. زیرا هدف نشان دادن واقعی مزایای چیزی است که باید  تبلیغ شود.

تکنیک برازندگی: تکنیک برازندگی یعنی اینکه آثار تبلیغاتی متناسب با قراردادها، روحی ها و شخصیت مشتریان و حالت خاصی از موقعیت زندگی مخاطبان باشد.

تکنیک رسانه های همگانی: این تکنیک یکی از تکنیک هایی است که می‌توان آن را جزو تکنیک های کلاسیک ساخت تبلیغ محسوب کرد. توضیح این تکنیک بسیار ساده و استفاده از آن فراوان به چشم می خورد. هرگونه تبلیغی را که با ارائه در رسانه‌های همگانی بین عموم مردم پذیرفته شود می توان در زمره تکنیک رسانه های همگانی به حساب آورد.

 

تکنیک ساخت تبلیغات باروک

در فرهنگ لغت برای معنای مجازی باروک واژه عجیب و غیر عادی نامنظم و بی قاعده ذکر شده است و به طور کلی به هر چیزی غیر کلاسیک و غیر رایج اطلاق می شد. سن سیمون، باروک را خلق کارهای غیر متداول تعریف کرد و این گرایش تمامی هنرها به ویژه هنر مجسمه سازی موسیقی و معماری را تحت تاثیر قرار داد. در ساخت تبلیغات نیز می‌توان آن را تکنیکی غیر کلاسیک و غیر منتظره فرض کرد. آثار تبلیغاتی که بسیار شیک و مزین است نشانگر این تکنیک است. در این تکنیک ساخت تبلیغات معمولا کالا یا خدمات را با عناصر بصری به شدت اغراق کرده و آن را به صورتی بسیار عجیب و غیرعادی به نمایش می گذارند.

در تکنیک ساخت تبلیغات باروک، سازندگان و مدیران تبلیغات تنها به تصویرسازی از شکوه و عظمت کالا یا خدمات و یا هر چیزی که می خواهد تبدیل شود می‌اندیشند. آنچنان که در ساخت تبلیغات ساختمان ها، برج ها و مکانهای باشکوهی را می توان مشاهده کرد و به شکوه و عظمت کار تبلیغات پی برد. مثلاً با استفاده از صداهای بسیار بم و بلند تصاویر بزرگنمایی شده فیلمبرداری بسیار شکوهمند خواهند شد.

مجریان این تکنیک ساخت تبلیغ خود را در مکان‌های بسیار باشکوه و اسطوره ای نشان می دهند. برای نمونه شرکت سونی برای ورود به بازار آمریکا از مجسمه آزادی آمریکا در ساخت تبلیغات خود استفاده کرد. در این تکنیک توجه خاصی به اسطوره ها، شخصیت ها و مکان های اسطوره ای می شود و سعی می شود از عناصر آنها به هر نحوی در تبلیغات استفاده کرد.

 

تکنیک تبلیغات مبتنی بر اسطوره‌ها

اسطوره، به تعبیری بر اساس تجربه های ناب انسانی تلاش برای شناخت ساحت هستی و باطن انسان و انعکاس و نمایان سازی حقایق زندگی شکل یافته درگذر زمان است. برخی به اشتباه گمان می‌کنند که اسطوره مختص به گذشته بسیار دور است و دستاورد بشر در دوره های کهن به حساب می آید که می‌توان از آن به ویژه در ساخت تبلیغات استفاده کرد. در حقیقت اسطوره های هر قوم و ملتی با توجه به شرایط اجتماعی، فرهنگی، اعتقادی و… خاص همان منطقه ساخته و در گذر زمان کامل می شوند. هرچند در قالب تمدن‌های باستان، اسطوره ها از قهرمانان و سلحشوران ملی ساخته می‌شد. اسطوره ها در ساخت تبلیغات نیز تاکنون نقش مهمی را ایفا کردند و سازندگان آثار تبلیغاتی مختلف از عناصر آن در ساخت تبلیغات مختلف استفاده کرده اند. از نام و نشان های تجاری گرفته که به وفور در برخی از نمادهای اسطوره‌ای مشاهده می‌شود تا شعارها و پیام های تبلیغاتی. چرا که فیلسوفان، زیبایی شناس و هنرمندان به اصول ها و عناصر آنها بسیار علاقه مند هستند.

باید پذیرفت که در بسیاری از امور تبلیغاتی مخصصان خواسته و ناخواسته اقدام به اسطوره سازی می کنند و در قالب داستان های اسطوره ای که پدید می آورند بسیاری از پیامهای تبلیغاتی را به نمایش گذاشته‌اند. به طور مثال گذشتگان دریافته اند که تمام موجودات زنده هستند و می توانند سخن بگویند. آنها دریافتند کوه زنده است، سنگ زنده است و درخت صحبت می کند. به همین علت در ساخت تبلیغات چیزهایی که باید تبلیغ شود لب به سخن می گشایند و اعمالی را انجام می دهند. یک اسطوره ساز تبلیغات با تمام وجود از حواس پنجگانه و نیروهای فراحسی سود می جوید و به دقت رویدادها و شرایط پیرامون خود را می نگرد و درباره آنها فکر می کند.

 

تکنیک ساخت تبلیغات طبیعت گرا

طبیعت گرایی یا ناتورالیسم مکتبی است که فقط به وصف زیبایی های طبیعت می پردازد و زشتی ها را نادیده می‌گیرد. ساخت تبلیغ ناتورالیستی نیز به همین گونه در اثر خود به دنبال اطلاع رسانی کامل و مو به موی زیبایی ها و نکات ریز و حساس کالا، خدمات و چیزهایی که باید تبدیل شوند، است. طبیعت گرایی در بازاریابی به روش های تبلیغاتی گفته می شود که به قدرت محض کیفیت واقعی کالا و خدمات اعتقاد دارند و نیروی برتر را از آن کیفیت واقعی کالا و خدمات می داند.

مشخصات تکنیک ناتورالیسم یا طبیعت گرایی در تبلیغات

  1.  در آثار تبلیغاتی ناتورالیستی هیچگونه مزایای غیر واقعی وجود ندارد و اگر هم چنین مزایایی در آن دیده شود برخاسته از همان چیزی است که تبلیغ می‌شود و ضایعه قوانین علمی و کیفیت ذاتی عوامل است. (مانند تبلیغات گردشگاه های طبیعی)
  2. از جمله مواردی که در ساخت تبلیغات ناتورالیستی به آن توجه زیادی می شود بیان امور جزئی است. سازندگان این تکنیک کوچکترین حرکت ها و رفتار محصول و ایده ی خود را از نظر دور می‌دارند و این تشریح، بیان در نمایش، نظیر تحقیق پزشکی و علمی است و اثر تبلیغاتی می‌خواهد از آن به نفع بازاریابی استفاده کند.
  3. در آثار تبلیغات ناتورالیستی بیشتر مکالمه اشخاص به همان زبان محاوره آورده می شود و کسانی که از تبلیغات ناتورالیستی استفاده می‌کنند از زبان محاوره و کوچه خیابانی استفاده می کنند. مانند تبلیغ جنرال فودز و جنیوس که از زبان کوچه بازاری برای ساخت تبلیغ استفاده می کنند.

 

تکنیک ساخت تبلیغات رومانتیک (عاطفی- احساسی)

کلمه رمانتیک از طرف طرفداران مکتب کلاسیک برای تمسخر نویسندگان جدید اطلاق می‌شد و معنای نخستین آن مترادف با خیال انگیز و افسانه ای بود. ویژگیهایی همچون درگیرشدن عاطفی و احساسی با موضوع و در بسیاری موارد تمایل آشکار به کارهای نامتعارف و عجیب از مشخصات این تکنیک است. هنر رمانتیک، آزادی تخیل، فردیت هنری، قالب شکنی، شور و هیجان، رویا واری، سستی و دردمندی، غمخواری زیردستان، گزینش مضامین عادی و بیان عادی، شهر گریزی و روستا پرستی و برتر از همه چیرگی احساس بر عقل را بنیان گذاشت.

تکنیک های مورد استفاده در ساخت تبلیغات رومانتیک

  1. احساس گرایی و تخیل گرایی: در این تکنیک ساخت تبلیغات به آزادی، هیجان، احساس، گریز، سیاحت و سفر های جغرافیایی بسیار اهمیت می دهند. این تکنیک مخاطبان را در رویاهای خود فرو می برد و از چشم انداز سازمان کالا و خدمات خود تصویری بسیار احساسی پدید می آورد. با استفاده از این تکنیک ساخت تبلیغات مخاطب در آن به کشف و شهود می پردازد.
  2. در این تکنیک ساخت تبلیغات، معمولاً انسان های ویژه و کودکان که دنیای رومانتیکی دارند محورهای اصلی سناریوها و برنامه‌های تبلیغات هستند مانند شرکت بهران که در تبلیغاتش از حسین رضا زاده استفاده کرده است یا نماد یکی از محصول های شرکت هرشی که یک کودک است.

 

ساخت تیزر تبلیغاتی

تکنیک تبلیغات آینده نگر

فیوچریزم به معنای آینده نگری و مشتق از کلمه فیوچر به معنای آینده است. این مکتب در سال ۱۹۰۹ با بیانیه  فیلیپو توماسو مارینتی، نظریه پرداز و بنیانگذار آینده‌نگری در ایتالیا بنا نهاده شد. به نظر آینده نگرها در عصر ماشین، باید سبک و زبان تبلیغ نیز ماشین می باشد. یعنی با زبان ماشین و تکنولوژی آثار تبلیغات، ارائه و برای بیان این مقصود، کلمه های مقطع و نامربوطی شبیه و اصطلاح های تلگرافی ساخته می شود. در این تکنیک ساخت تبلیغ بدون رعایت قانون های دستور زبان و معنای کلمات، شعارها و پیام های تبلیغاتی به صورت کلمات و واژه هایی منقطع و تلگرافی بیان میشوند. مانند:  BMW

حرکات سریع سوژه ها، نورها، نام ها و نشانه ها، نشان دهنده تکنیک تبلیغات آینده نگر است. در تبلیغات اینترنتی به ویژه در تکنولوژی وب از این تکنیک بسیار استفاده می شود. طراحان وب سایت ها به طور ناآشکاری به این تاکتیک علاقه نشان می‌دهند و در حدی بسیار کمرنگ در سایت هایشان از عناصر این تاکتیک استفاده می کنند. در آثار بصری و تبلیغاتی این تکنیک های نیرو دهنده و انرژی زایی دیده می شود. برای مثال تصاویر و عناصر متحرک از خیابان ها و صداهای واقعی از زندگی بدون تغییر آرایش یا ویرایش به صورت کاملا واقعی، تبلیغاتی از کالا و خدمات با تحرک، جنبش و صداهای واقعی نشان داده می شود. در نام و نشانه هایی که به این تکنیک نامگذاری و طراحی می‌شود نیز زبان ماشین سرعت و رنگ‌های لکه‌ای به وفور مشاهده می شود. (مانند روبوکاپ، فورد، ولوو)

 

تکنیک ساخت تبلیغات داداییستی (ساز مخالف)

دادائیسم نهضتی بین المللی است که زاییده هرج و مرج، اضطراب، پریشانی و ناامیدی در جنگ جهانی اول است. این مکتب را تریستان تزارا  در سال ۱۹۱۶ در سوئیس بنا نهاد و نام آن را به طور تصادفی از میان واژه های یک فرهنگ فرانسه – آلمانی دادا انتخاب کرد. دادا در زبان کودکان به معنای اسب و در زبان محاوره ای به معنای فکر و ذکر است. در هنرهای تصویری از جسورانه ترین رنگ های خالص و خطوط آزاد و اشکال تند برای تجسم کیفیت های عاطفی و تزیینی استفاده می کنند. در فرم های تصویری و تبلیغاتی این تکنیک نشانه هایی از مسخره کردن و توهین کردن به آثار مشاهیر هنر و ادب مشاهده می‌شود.

دادائیسم را می‌توان یک تاکتیک تهاجمی دانست. ساخت تبلیغات دادائیست ها مخالف قواعد و قوانین بازاریابی است و با نوعی کلاژ لفظی و بصری و تکنیک های مونتاژ، دکوپاژ و تدوین بر اساس تصادف و همنشینی غیرمنطقی و خودکار کلمات اصوات و تصاویر شکل می گیرد. اجرای فی البداهه آثار تبلیغاتی از مشخصات تبلیغات دادائیسم است.

 

تکنیک ساخت تبلیغات ایماژیستی ( تجسمی- تصویری)

کلمه ایماژیست را ازرا پاوند  شاعر آمریکایی ابداع کرد. در این تکنیک نوشته ها و پیام ها بیانی کاملاً تصویرگونه و لحظه‌ای دارند مانند عکسی که با دوربین عکاسی در لحظه گرفته شده است. پیام های تبلیغاتی که آنان ارائه می دهند یک بیان تصویرگونه دارد مانند مسافرت اقیانوسی برای شرکت یونایتد ایرلاین. برای نمونه شرکت سگا در آمریکا در یک تبلیغ جذاب در هر ۱۵ ثانیه یک تبلیغ صوتی پرهیاهوی تصویری در یکی از کانال‌های تلویزیونی به نمایش گذاشت. این تصاویر در هر ۱۵ ثانیه برای یک لحظه از مقابل دیدگان بینندگان می گذشت و اثر روانی بسیار شدیدی بر آنها داشت.

 

تکنیک ساخت تبلیغات امپرسیونیستی (تاثیری- لحظه‌ای)

امپرسیونیسم اولین و موثرترین نهضت در میان نهضت های هنر مدرن است. امپرسیونیسم بیش از هر چیز دیگری موجب حیرت و سردرگمی همگان شد، در میان همه سبک ها، تصویری ترین آنها است.  به همین علت در ساخت تبلیغات بصری نیز کاربرد فراوانی دارد. هدف امپرسیونیست ها دستیابی به نوعی طبیعت گرایی متعالی است که از طریق تجزیه، شدت و ضعف رنگ و ارائه بازی نور در سطح اشیا حاصل می شود. در این تکنیک تهیه کنندگان به شدت به دنبال بازی رنگ و نور در آثار هستند. آنها کالاها و خدمات را با شفافیت کامل و غرق در نور ها و رنگ هایی کاملاً طبیعی به نمایش می گذارند. تکنیک امپرسیونیسم به‌شدت به مسئله نور و رنگ اهمیت داده و از آن استفاده می کند.

 

تکنیک ساخت تبلیغات اکسپرسیونیستی (تعبیری- احساسی)

اکسپرسیونیسم نهظتی است که در قرن بیستم به وجود آمد و نه فقط در نقاشی، بلکه در هنرهای دیگر هم مطرح شد و بیشتر به ارتباط و تبادل احساس های عاطفی می پردازد تا بازسازی طبیعت و یا خلق زیبایی. به طور مشخص این تکنیک در حدود سال ۱۹۰۵ در فرانسه با آثار ونگوگ معرفی شد. این تکنیک در ساخت تبلیغات نیز به کار گرفته می شود. و به طور کلی با ویژگی هایی چون تغییر شکل واقعیت و اغراق وصف می شود و گاهی آن را نشانه نوعی روان رنجوری می دانند. در تکنیک تبلیغات اکسپرسیونیسم برای تحت تاثیر قرار دادن مخاطبان از توابع احساس های عاطفی و جریحه دار کردن احساس مخاطبان با استفاده از تصاویر، اصوات و… بهره می جویند. در این تکنیک بیشتر می شود حالات درونی مانند تشویش، ترس، عشق و نفرت با امکانات بیانی، خط، شکل و رنگ نشان داده شوند. رنگ های پرمایه، تند، خشن، شکل های کژنما و خطوط پیچان از ویژگی‌های بصری این تکنیک است. پیام های تبلیغاتی این تکنیک در بعضی موارد بسیار تنش آمیز و زجرآور است مانند پیام های اعتیاد، مرگ تدریجی، ایدز، ویروس، خون آشام و…

 

تکنیک تبلیغات سوء رئالیستی (فراواقعی- ضمیر ناخودآگاه)

واژه سورئالیسم نخستین بار در نمایشنامه عبث نما ی گیوم آپولینر به نام سینه های تیره زیاس  به کار رفت. این نمایشنامه در سال ۱۹۰۳ نگارش یافته ولی نخستین بار در سال ۱۹۲۷ به روی صحنه رفت.

فلسفه علمی تبلیغات سوء رئالیستی همان روانکاوی فروید است. چنانکه از واژه سورئالیسم برمی‌آید آیین اصلی آن بر این اصل استوار است که جهانی واقعی تر از جهان عادی وجود دارد و آن جهان ضمیر ناخودآگاه است. پیروان این تکنیک در ساخت تبلیغات به دنبال جنبه هایی از تبلیغ هستند که به ضمیر ناخودآگاه مشتریان نفوذ کند و از این طریق پیام رسانی کرده، مخاطب را تحریک کند.

برخی از نظریه‌پردازان بازاریابی معتقدند که می توان با تحریک و رخنه در ضمیر ناخودآگاه مشتریان، کالا و خدمات را به فروش برساند. مانند تبلیغات کلاسهای کنکور در کشور ما که با تحریک رویاها و ضمیر ناخودآگاه دانش آموزان آن را به انجام می رسانند. در تبلیغات به شیوه این تکنیک راه های نفوذ به ضمیر ناخودآگاه مشتریان مورد هدف قرار می گیرد. در تبلیغات سوء رئالیستی سازنده اثر به درونی ترین لایه های ذهنی مشتریان و مخاطبان نفوذ می کند تا آنها جهان عینی کالا را احساس کنند و آنها را درون قلمرو پندارهایی از کالا و ایده و رویایی آمیخته با بازاریابی آن محصول یا ایده قرار دهد. واقعیت را رها کند و به بالاتر از واقعیت پناه برد. این خود می تواند یکی از ابزارهای بازاریابان برای خلق ایده ها و استراتژی های بازاریابی باشد (بازاریابی سورئالیستی) تهیه‌کنندگان این تکنیک ساخت تبلیغات، امیال واپس زده  مشتریان را کشف و از این نقطه شروع به تبلیغ می کنند.

 

تکنیک تبلیغات سمبولیستی (نمادی)

سمبولیسم در لغت به معنای رمزگرایی و نمادگرایی است. سمبولیسم جنبشی نامحسوس در هنر است که در دهه‌های ۱۸۸۰ تا ۱۸۹۰ در ارتباطی نزدیک با جنبش ادبی سمبولیستی در شعر فرانسه شکل گرفت. این تکنیک به شدت مورد علاقه بسیاری از مجریان تبلیغات، هنرمندان و به ویژه کارگردانان سینما است. زیرا آنها اغلب به نمادها و نشانه ها علاقه نشان می‌دهند و بیشتر تفکر سمبلیک دارند و به نمادسازی در آثارشان گرایش دارند. نمادسازی و اندیشه نمادی از زمانهای بسیار دور رواج داشته است و حتی نمونه‌هایی از آنها را در حیوان ها نیز مشاهده می کنیم. ولی بیشترین کاربرد آنها در نام و نشان سازی و نامگذاری محصول ها و ایده هاست. در این تکنیک برای ساخت تبلیغ یک کالا سعی می شود، احساسی که از آن کالا و خدمت یا ایده به صورت یک نماد یا نشانه بیان می شود به نمایش گذاشته شود. این تکنیک به شدت در نشانه ها و آرم های شرکت ها، بسته بندی های تبلیغاتی و سایت‌های اینترنتی کاربرد دارد. مایکروسافت برای تبلیغات خود از نشان و نماد پنجره با شیشه های رنگی استفاده می کند که برای رساندن مفهوم ویندوز به کار می رود یا نشان اسب برای سمند ایران خودرو.

 

تکنیک تبلیغات کوبیستی (مکعبی)

این سبک اولین روش نو و پیشرو و خلاق قرن بیستم بود. در تکنیک کوبیسم سعی می شود تمام جنبه های قابل رویت و غیر قابل رویت پدیده و موضوعی که باید تبلیغ شود به طور همزمان نمایش داده شود. در سبک نقاشی که پیکاسو و براک در سال ۱۹۰۷ ابداع کردند هانری ماتیس نخستین کسی بود که نام کوبیسم را به این تکنیک اطلاق کرد. دلیل این نامگذاری این بود که چون نقاش تکنیک کوبیسم تصویر مورد نظر خود را به صورت اشکال هندسی نمایش میدهد، معمولاً تصاویر مکعب شکل در نقاشی آنان دیده می شود. کوبیسم از کلمه کوب به معنای مکعب ریشه گرفته است. بعضی از پیام های تبلیغاتی به این شکل هستند مانند آرم استاندارد ایران که پیام انگلیسی که در آن نهفته است با پیام فارسی آن هم شکل است و از چند زاویه دیده و خوانده می شود. در این تکنیک تبلیغات، کوبیسم پیام‌های تبلیغات و عناصر تبلیغات و فرم های خاصی به نمایش گذاشته می شوند و با تکنیک های خاصی تمام ابعاد چیزی که باید تبدیل شود نشان داده میشود.

 

تکنیک ساخت تبلیغ کلاژ (وصله ای)

در این تکنیک، دوربین از زوایای مختلف از کالا و خدمات فیلمبرداری می‌کند و زوایای مختلف عناصر محصول نشان داده می شود و تصاویری بسیار روشن و واضح از زوایای متفاوت به مشتریان ارائه می شود. در این تکنیک تمامی عناصر و ابزارهای تبلیغات به کار گرفته می شود. برای نمونه یک شرکت در تبلیغ خود تبلیغ دیگری می گنجاند که به تبلیغ محصول خود می پرداخت (تبلیغ در تبلیغ).

 

روند حرکتی موسسه هنری اپیزود فیلم بر مبنای یک رویکرد مدیریتی صحیح به نحوی بنا نهاده شده که کلیه فرآیندها با هم افزایی دانش و تجربه بر اساس یک تفکر سیستماتیک، یکسان و هماهنگ پیگیری شوند. بدیهی است تلاش و سرمایه گذاری در این عرصه گسترده با مشکلات و چالش های بسیاری همراه بوده است اما هدف کیفیت برتر و رضایتمندی مشتری بطور مستقیم و غیر مستقیم مهمترین عاملی بوده که فراتر از انگیزه های اقتصادی مدنظر قرار گرفته است.

 

نکته ۱: در تیزرهای کلاس ویژه، عوامل و گروه حرفه ای سینمایی، استفاده از لوکیشن های لاکچری و همچنین هدیه ساخت کلیپ ۱۰ دقیقه ای رپورتاژ آگهی

نکته ۲: همچنین شرکت اپیزود فیلم در نظر گرفته برای حمایت از تولید کشور و گسترش هرچه بیشتر مشاغل داخلی یک پلن هم به پلن های بالا اضافه کند (ساخت تیزر تبلیغاتی ارزان)  که در آن هزینه تولید نهایی تیزر به مبلغ ۱۵۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال میباشد.

 

برای اطلاعات بیشتر میتوانید با ما تماس بگیرید :  ۲۴۲ ۸۸۸ ۲۲ ۰۲۱ – ۱۶ ۶۹ ۷۷۹ ۰۹۱۲

 

برخی مشتریان ما