عکاسی نقاشی با نور

عکاسی نقاشی با نور

عکاسی نقاشی با نور

عکاسی نقاشی با نور یک تکنیک تصویربرداری از یک منبع در حال حرکت است . در این سبک عکاسی از پرتوهای منتشر شده عکاسی می شود . هنرمندان و عکاسانی که در این زمینه فعالیت می کنند افرادی بسیار صبور هستند . برای ثبت یک تصویر بسیار تمرین کرده اند تا به نتایج قابل قبولی برسند . عکاسی از نقاشی نور بسیار شبیه به عکاسی در شرایط نور کم است . به جز این که در بعضی موارد منبع نور در این سبک عکاسی در حال حرکت است .

ابزارهای عکاسی

دوربین : هر دوربین دیجیتال که قابلیت تنظیم دستی را فراهم کند .

سه پایه : یکی از مهمترین ابزار برای ثبت نقاشی نور سه پایه محکم است .

در بسیاری از موارد، برای ثبت تصویر باید شاتر چند دقیقه باز باشد .

بسیار مهم است که دوربین در این حالت حرکت نکند .

کابل شاتر و یا کنترل از راه دور

استفاده از کابل شاتر و یا استفاده از کنترل از راه دور برای فشار دادن دکمه شاتر مناسب است . اگر هیچ یک از این دو مورد را در اختیار ندارید می توانید از تایمر دوربین استفاده کنید . بسیار مهم است که برای ثبت تصاویر دوربین را لمس نکنید تا لرزشی در دوربین ایجاد نشود .

منابع نور

انواع مختلفی از چراغ ها برای  عکاسی نقاشی با نور استفاده می شود . می توان از منابع نور مختلف استفاده نمود . به عبارت کلی هر چیزی که بتواند نور تولید کند برای نقاش با نور می تواند مورد استفاده قرار گیرد . به عنوان مثال با استفاده از منابع نور LED می توان رنگ آبی ایجاد نمود . از لامپ های هالوژن برای تولید نور نارنجی استفاده نمود .

عکاسی نقاشی با نور

تنظیمات دوربین

حالت : برای عکاسی در این سبک از تنظیمات دستی استفاده نمایید . سرعت شاتر و دیافراگم را باید به شکل دستی تنظیم نمود .

کیفیت تصویر: کیفیت تصویر را بر روی RAW تنظیم نمایید .این فرمت به شما اجازه می دهد تا اطلاعات بیشتری را در مورد تصویر ثبت نمایید .

متعادل کننده رنگ سفید

در  عکاسی نقاشی با نور اگر تمایل دارید روشنایی را به منبع نور متمرکز کنید .

تنظیم های Incandescent یا Tungsten را انتخاب کنید . با این وجود استفاده از دیگر تنظیمات رنگ سفید می تواند اثر جالبی بر روی تصاویر داشته باشد . در این سبک از عکاسی استفاده از تعادل کننده رنگ سفید به شکل خودکار توصیه نمی شود .

ایزو و دیافراگم

تنظیم ایزو باید کم و حدود ۱۰۰ انتخاب شود . دیافراگم مناسب برای این سبک عکاسی F/8 و یا F/10 است . به شما اجازه می دهد عمق میدان بیشتری در تصاویر داشته باشید . همچنین امکان استفاده از سرعت شاتر طولانی تر را فراهم می کند .

 

عکاسی نقاشی با نور

سرعت شاتر و روشنایی LCD

تنظیم سرعت شاتر باید متناسب با مقدار نور محیط انجام شود . روشنایی LCD دوربین را کاهش دهید . معمولاً صفحه نمایش دوربین در شب دارای نور بسیار است . هنگام عکاسی تصاویر را روشن تر از حالت واقعی نشان می دهد . هیستوگرام را هنگام عکاسی بررسی کنید . اگر نمودار هیستوگرام به سمت چپ منتهی شود تصویر بیش از حد تاریک خواهد شد .

تثبیت کننده تصویر و کاهش نویز

چون از سه پایه استفاده می کنید دیگر لازم نیست سیستم تثبیت کننده تصویر را روشن کنید . با تنظیمات ارائه شده دیگر لازم نیست سیستم کاهش نویز دوربین را روشن کنید . انتخاب ایزو پایین به کم شدن نویز در تصاویر کمک می کند . با این روش حتی با استفاده از دوربین های قدیمی می توان نویز موجود در تصاویر را کاهش داد .

شروع کار با نور محیط

برای اولین قدم در شروع کار عکاسی نور محیط و صحنه را تعیین نمایید . برای این سبک عکاسی می توان در تاریکی شب در طبیعت و یا در یک استودیو عکاسی نمود . ایزو را بر روی ۱۰۰ قرار دهید فوکوس یک گام بسیار مهم برای عکاسی در تاریکی است . از آنجا که به دلیل تاریکی ممکن است فوکوس به شکل اتوماتیک درست کار نکند . بهتر است فوکوس را به شکل دستی مشخص کنید . اگر می خواهید دوربین را حرکت دهید از فوکوس خودکار بر روی نقطه نورانی استفاده کنید .

عکاسی نقاشی با نور

عکاسی با نور

هنگامی که دوربین را بر روی سوژه متمرکز کردید وقت آن رسیده است که کار عکاسی با نور را انجام دهید . برای این کار بهتر است دوربین را برای نور دهی ۳۰ ثانیه تنظیم کنید . برای باز کردن شاتر از کابل و یا تایمر دوربین استفاده نمایید . برای عکاسی از نقاشی نور باید جهت تابش نور به سمت دوربین قرار داشته باشد . اگر از نور در زاویه های مختلف استفاده می شود بهتر است جهت تابش نور به سمت پایین قرار داشته باشد . نقاش نور باید از یک لباس تیره و بدون انعکاس استفاده نماید تا مانند یک روح در تصاویر دیده نشود . برای استفاده از اشیا در عکاسی دقت داشته باشید که بازتاب نور از سطوح مختلف متفاوت است . مثلاً بازتاب نور از سطح چوبی بسیار کمتر از سطوح فلزی و صیقل داده شده هستند . برای ثبت پرتوهای نور از سیکل های آهسته برای اضافه کردن نور کمک بگیرید . در  عکاسی نقاشی با نور باید به اندازه کافی زمان بگذارید و بسیار خلاق باشید .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط از طریق واتس اپ
ارسال