آموزش فیلمبرداری خبری

آموزش فیلمبرداری خبری

آموزش فیلمبرداری خبری

در آموزش فیلمبرداری خبری چند نکته برای کمک به شما بسیار ضروری است .

اگر شما یک روزنامه نگار ، عکاس یا کسی هستید که تازه می خواهد فیلمبرداری خبری شروع کند ، باید این را بدانید که تصویری که از طریق مسیر خبری برای پخش کننده فرستاده می شوند ، معمولا بدلیل حساسیت بالای خبری مانند فیلم های دیگر کنترل کیفیت نمی شوند . اگر چه انتظار داریم که تصاویر با بالاترین کیفیت ممکن باشند . این بدان معنی است هر دوربینی که دارید ، می توانید برای آموزش فیلمبرداری خبری مورد استفاده قرار دهید . تا زمانی که دوربین شما می تواند اندازه سایز ۵ مگابایت فشرده را تولید کند مناسب کار است . در صورت عدم موفقیت در تهیه دوربین ، اگر شما یک موبایل داشته باشید . همیشه می توانید با نرم افزارهای آپلود فیلم، فیلم خبری خود را با حجم کم و سریعترین زمان ممکن آپلود کنید .

بررسی آب و هوا در اخبار

این که آیا شما آن را دوست دارید یا نه ، آب و هوا همیشه مورد علاقه روزنامه هاست . آن ها می خواهند تصاویری نشان دهند که هوا چقدر سرد است ، چقدر گرم است ، چقدر خشک است ، چقدر آن سیل بزرگ است و …. بهتر است اگر شما می توانید تصاویری را که آب و هوا و مردم در آن ها زیاد نشان داده شده است  ، دریافت کنید این امر عنصر منافع انسان را به وجود می آورد و باعث می شود که تصویر برای جلسات خبری جذاب باشد و در خبر زنده سرعت کلید ماجراست ، هر چه سریعتر فیلمبرداری کنید و آپلود کنید بهره بیشتری از آن می برید و اخبار به سرعت منتشر می شود و بهترین آن تازه ترین آن است .

آموزش فیلمبرداری خبری

آماده سازی

در آموزش فیلمبرداری خبری اگر در حال برنامه ریزی برای گرفتن فیلم از یک رویداد هستید ، قبل از رفتن به محل فیلمبرداری و ثبت خبر ، باید سرفصل ها و همچنین توضیحات خبر و سوالات کلیدی را نوشته شده را آماده کنید . این کار پس از فیلمبرداری ، زمان یافتن کلمات کلیدی و همچنین سزفصل فیلمهای گرفته شده را کاهش می دهد . همچنین قبل از انجام اقدامات برای فیلمبرداری خبری ، همیشه ایده ای از دیدگاه موقعیتی خود را می خواهید زیرا هر رویدادی را نمی توان به خبر تبدیل کرد . مگر آن که دارای ارزش خبری باشد .

نرم افزارهای خبری و کاربردی بهترین دوستان شما هستند و تعداد زیادی از نرم افزارها وجود دارند که می توانند به شما بگویند که در چه زمان نور خورشید یا ماه کجا و در چه زمانی خواهد بود ، در هر زمان داده شده ، چه جزر و مدی انجام می شود ، چه آب و هوایی وجود دارد و …. این برنامه ها می تواند برای فیلمبرداران خبری بسیار ارزشمند باشد .

 

از اطلاعات موجود در نوک انگشتان خود استفاده کنید از احساس و حس بودن در محیط و در لحظه زندگی کنید .

به سایت روزنامه ها مراجعه کنید . این به نظر واضح است اما کاملا شگفت انگیز که تعداد زیادی از فیلمبرداران می پرسند روزنامه ها چه می خواهند ؟ هر روزه  همه چیز را در آن جا می توانید ببینید و باید از یادداشت های روزنامه ها ، سبک و محتوای آنها استفاده کنید . این کار کمک بسیاری برای چگونه گرفتن فیلم خبری به شما می کند .

نکته مهم این است که در فیلمبرداری خبری روایت فیلم مقدم بر قضاوت است . یعنی باید فیلم خبری ، دیگران را به قضاوت بکشید ، پس لازم است به فیلمبرداران خبری گفته شود ، سعی نکنید قضاوت خود را به فیلم القا کنید . در آموزش فیلمبرداری خبری عنوان یا مضمون مقدم بر فیلم است و باید به مخاطب و بینندگان و کسانی که داوری می کنند کمک کند تا خودشان داستان یا ماجرا را کشف کنند .

نتیجه گیری

در نهایت فیلمبرداری خبری کاری شگفت انگیز ، جذاب ، پرخطر ، ریسک پذیر و سرشار از انرژی و زندگی در لحظات جدید می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط از طریق واتس اپ
ارسال