ساخت فیلم آموزشی حرفه ای

پخش ویدیو

برای دریافت مشاوره رایگان و سفارش انواع فیلم آموزشی برروی دکمه ی

کلیک نمائید

فیلم آموزشی بورس

(برای تهیه فیلم های آموزشی بورس باکارشناسان ما در تماس باشید)

موشن گرافیک آموزشی رایتل

(برای تهیه فیلم های آموزشی ساخت کیف ، کفش و حکاکی روی چرم باکارشناسان ما در تماس باشید)

تیزر فیلم آموزشی ساخت کفش با چرم

(برای تهیه فیلم های آموزشی ساخت کیف ، کفش و حکاکی روی چرم باکارشناسان ما در تماس باشید)

فیلم آموزشی چرخ خیاطی جانتک

فیلم آموزشی ازن سازی پیوری پک

نمونه کارها

ساخت انوع فیلم آموزشی

ساخت فیلم آموزشی

ساخت فیلم آموزشی همانند ساخت تیزر تبلیغاتی است. با این تفاوت که محتوای این فیلم جنبه ی آموزشی و  کسب مهارت در حرفه و شغل های مختلف یا در دوره تحصیلی دارد.  برای تهیه فیلم آموزشی نیاز به هماهنگی با اساتید مربوط و عوامل تولید در روز مشخص الزامی است که برای بهتر شدن کار و کوتاه شدن در زمان تولید بسیار موثر است. در ساخت فیلم آموزشی (رئال) نیاز به نور پردازی و فضایی مناسب می باشد.
برای بهتر دیده شدن سوژه یا حصول ، حرکت و زاویه ی دوربین در قاب تصویر ، مسیر هایی که دوریبین به هنگام دنیال کردن رویداد یا تغییر در دیدگاه شخص ، شئ یا صحنه ای که تصویر برداری می شود طی می کند.  برای مثال قند ، تیلت ، زوم و تراک . در ادامه ضبط صدای مناسب از استاد یا اپراتور مربوط با کیفیت عالی می تواند در تولید این نوع فیلم نقش به سزایی داشته باشد.

تولید فیلم آموزشی

در پایان برای ضبط تصویرو صدا نوبت به تدوین فیلم می رسد که می توان با برنامه ریزی دقیق در روند تولید فیلم آموزشی کمک موثری برای بهتر شدن کار همزمان تدوین انجام شود . نوعی دیگر از فیلم آموزشی به صورت انیمیشن و یا موشن گرافیک می باشد که برای تولید این نوع کار نیاز به سناریو متن نریشن و یا صدای نریتور الزامی است تا بر اساس آن شروع به ساخت فیلم آموزشی در محیط سه بعدی یا دو بعدی با توجه به نرم افزار های مختلف شود. این نوع فیلم آموزشی در کار ها یا محصولات خاص که نمی توان آن را کامل به تصویر کشید بسیار مناسب می باشد. 
فیلم آموزشی تقریبا به قدمت خود فیلمسازی است. در سال های نخسین پیدایش سینما فیلم آموشی بودند.  سپس همگامی که فیلم های سینمایی در میانه 1910 شکل قالب فیلم های تولیدی را پیدا کرد.

تاریخچه ساخت فیلم آموزشی

فیلم آموزشی همچنان به عنوان موضوع های مختلف طرفداران زیادی داشت. فیلم آموزشی د مقابل اقتصاد و ذائقه های متغیر در دنیای سرگرمی به زانو درآمد. در اواخر دهه ی 1940 فیلم آموشی محدودی در ایالات متحده برای نمایش تولید شد. بعد ها فیلم آموزشی بار دیگر رونق گرفت با وجود شبکه های کابلی بالاخص ویدیویی خانگی و اینترنت بیش از هر زمانی در طول 100 سال گذشته تولیدات فیلم آموزشی افزایش یافته است. زمان تولید فیلم آموزشی بسته به موضوع متغیر است می تواند از 5 دقیقه تا ساعت ها محتوای آموزشی باشد. در این نوع فیلم باید روند آن مناسب باشد تا مخاطب از دیدن آن خسته نشده و به دیدن آن مشتاق باشد. در ساخت فیلم آموزشی می شود از جلوه های ویژه تصویری برای جذاب تر شدن آن استفاده کرد.

ساخت کلیپ آموزشی

مثال برای فیلم های درسی : برای سنین پایین می توان برای رنگ ها و موشن گرافیک های مناسب به کار برد تا بچه بیشتر جذب آن شوند که در یادگیری بهتر موثر باشد . از همین تکنیک در محصولاتی که نشان دادن آن مکانیزم آن ها که در داخل محصول می باشد  امکان پذیر نیست می توان بهره گرفت که باعث بهتر دیده شدن و توضیح کاملی در آموزش باشد.  همچنین در مباحث علمی مانند  درون بدن انسان یا موجودات ، ویروس ها و باکتری ها در علم نجوم و… از این نوع جلوه های ویژه در سینما و تلویزیون استفاده می کنند بکار گرفته می شود.
برنامه ریزی مکان ها و حرکات اساتید و دوربین در یک صحنه برای حرفه ای هایی که در تولید فیلم آموزشی نقش دارند چنین تمایزاتی علمی هستند .

مراحل ساخت فیلم آموزشی

عوامل و اساتید به طریقی با یکدیگر کار می کنند که شغل های آنها در یکدیگر ادغام می شود. برای این که تولید با موفقیت انجام گیرد افراد کار لازم را به موقع انجام می دهد این کار مستلزم انعطاف پذیری در کار یعنی و آشنایی نزدیک با فرایند کار است این کار همچنین مستلزم درک سریع و سرعت عمل است . بالاخش هنگامی که دوربین آماده کار است و سرمایه در معرض خطر است در مواقع این چنینی تهیه کننده باید بردبار و خلاق باشد حتی در هنگامی به نظر می رسد دنیای اطراف او در حال انفجار است. ارسطو و یونان باستان حق داشتند که بگویند وحدت  زمانی طرح را از سست شدن باز می دارند . بهتر است همیشه کنش ساخت فیلم آموزشی خود را در کوتاه ترین دوره  زمانی انجام دهیم تا منجر به ضرر مالی نشود. در فیلم آموزشی در تصاویر ایجاز را رعایت کنید.

تاثیر فیلم آموزشی بر کسب و کار

هنگامی که کلمات نمی توانند به تنهایی معنا را منتقل کنند تصویر به عنوان مکمل بکار میرود و این نکته را به خاطر داشته باشید که تصویر می تواند بیشتر از آنچه که گوینده یا استاد آموزش می دهد معنی را به بیننده منتقل کند در ساخت فیلم آموزشی بهتر است از تصاویر جذاب و همچنین صدای نریتور های معروف استفاده کرد تا مخاطب بیشتری جذب فیلم شما شود در همین راستا برای نشان دادن بهتر جزئیات می شود.
با دو یا چند دوربین همزان تصویر برداری کرد که در هنگام تدوین اصطلاحا دست اپراتور برای ادیت کردن فیلم آموزشی باز باشد. فیلم آموزشی را در قسمت های مختلف باید ساخت تا مخاطب برای تهیه آن راحت تر باشد حتی برای فروش اینترنتی در حجم های مناسبی قرار داد. فیلم آموزشی همواره نیاز جامعه در سنین و حرفه های مختلف بوده و جایگاه ویژه ای قرار دارد  پس سعی کنید در تهیه آن دقت و با برنامه ریزی مختلف پیش برد.

ارتباط از طریق واتس اپ
ارسال