آموزش فیلمبرداری در شب

آموزش فیلمبرداری در شب

آموزش فیلمبرداری در شب

در این مقاله به آموزش فیلمبرداری در شب می پردازیم .

اگر شما برای فیلمبرداری در شب مشکل دارید ، نگران نباشید زیرا این مشکل برای شما تنها نیست بلکه همه، برای فیلمبرداری در شب به چالش کشیده می شوند . ما می خواهیم برای داشتن فیلم های بهتر در شب افراد آماتور را راهنمایی کنیم تا بتوانند تصاویر بهتر و با کیفیت تری را به ثبت برسانند . نحوه فیلمبرداری از آسمان در شب را با داشتن تنظیمات مناسب برای دوربین به همراه نور و رنگ را به شما آموزش خواهیم داد . اگر می خواهید تصویر با کیفیتی در شب داشته باشید بهتر است که دوربین خود را بر روی حالت RAW قرار دهید ، در این صورت شما برای استفاده از نرم افزار های ویرایش فیلم ، بعد از فیلمبرداری دستتان بازتر خواهد بود . این امر به خصوص هنگام فیلمبرداری در شب از اهمیت بالا تری برخوردار است زیرا شما برای تنظیم کردن نور فیلم یا متعادل کردن آن نیاز به استفاده از نرم افزارهای ویرایش فیلم دارید . هرچه کیفیت فیلم شما از ابتدا بالاتر باشد ، هنگام ویرایش فیلم ، چندان از کیفیت فیلم کاسته نمی شود .

استفاده از سه پایه

یکی از نکات آموزش فیلمبرداری در شب ، استفاده از سه پایه است فیلمبرداری در شب با وضوح بالا به معنی داشتن سرعت شاتر کم تا حدود ۳۰ تا ۶۰ ثانیه است ، لذا شما نمی توانید با این سرعت کم شاتر دوربین را به صورت دستی ثابت نگه دارید بنابراین برای جلوگیری از لرزش دوربین و تار شدن فیلم ، استفاده از سه پایه نیاز است . قرار دادن دوربین در مکانی صاف و ثابت و یا آویزان کردن آن در جایی ثابت می تواند از دیگر راهکارهای ثابت نگهداشتن دوربین باشد . اما برای اطمینان بیشتر به شما پیشنهاد می کنیم که حتما از سه پایه استفاده نمایید .

انتخاب مکان مناسب

قبل از اینکه شما به کار فیلمبرداری در شب مشغول شوید بهتر است که برای این کار برنامه ریزی نمایید . انتخاب مکان مناسب برای فیلمبرداری ، در پیش برد کار شما بسیار مهم است . بهتر است مکانی را در شهر انتخاب نمایید که دارای چراغ های پر نور و معماری های خاص باشد . لازم است که شما مسیرهای پیاده رو و ترافیک و نور آنجا را بررسی نمایید . مکان های پر رفت و آمد را بگذارید برای زمان های که رفت و آمد کاهش می یابد . با آرامش و در بهترین زمان از نظر ترافیکی نور و جمعیت بهترین فیلم را به ثبت برسانید .

لنز

از دیگر نکات آموزش فیلمبرداری در شب ، لنز است . استفاده از لنز های مختلف با محدوده مختلف برای فیلمبرداری در شب می تواند مناسب باشد . هر چه لنزهای شما دارای f کمتری باشند یا به نقل دیگر دارای میزان حساسیت بیشتری نسبت به عبور نور باشند فیلمبرداری با کیفیت بهتری انجام میشود . توجه داشته باشید حتی لنزهای حرفه ای هم همواره نتایج مناسبی را تولید نمی کنند اگر دارای حداقل و یا حداکثر دیافراگم مناسب نباشد . در واقع با داشتن محدوده مناسب دیافراگم است که شانس داشتن تصاویر با کیفیت در شب افزایش می یابد .

 

آموزش فیلمبرداری در شب

تنظیمات دوربین

داشتن کنترل کافی بر روی تنظیمات دستی دوربین به داشتن فیلمی با کیفیت منجر می شود . حتما تنظیمات دوربین به حالت دستی باشد و حتما فیلم های خود را در ال سی دی دوربین و سپس بر روی مانیتور بررسی نمایید زیرا ممکن است چیزی را که دوربین شما خوب با نوردهی مناسب نشان می دهد در خروجی برروی مانیتور چیز دیگری باشد . پس توجه داشته باشید که نگاه کردن به قاب از روی ال سی دی هرچند کوتاه برای اطمینان از کار شما موثر است .

لنز زوم یا پرایم

داشتن بخش های تاریک در فیلمبرداری شب لازم و بخشی از آن به حساب می آید . اما نکته ای جالب راجع به این فیلمبرداری در شب این است که شما بتوانید از این تاریکی نور و رنگ های موجود به بهترین نحو استفاده نمایید . برای این کار از یک لنز واید زوم و یا پرایم می توانید کمک بگیرید . لنز واید با گستره ی زوم میتواند همه ابعاد رنگی را برگیرد و همچنین یک لنز خوب پرایم میتواند یک قاب ثابت و زیبا بدون تغییر فاصله کانونی به شما بدهد .

قفل کردن آینه دوربین

در فیلمبرداری شب به دلیل نور کم معمولا میزان عبور نور از لنز بسیار کاهش می یابد . این امر به این معناست که کوچکترین لرزش موجب از بین رفتن کیفیت فیلم شما می شود . حتی حرکت بالا و پایین آینه دوربین های دیجیتال SLR منجربه ایجاد لرزش و از بین رفتن کیفیت تصویر شما می شود . پس یادتان باشد که  از منو دوربین بخش سفارشی آینه را قفل نمایید .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط از طریق واتس اپ
ارسال