ساخت انیمیشن سه بعدی
ساخت انیمیشن سهبعدی، یکی از پیشرفتهترین و جذابترین فرمهای هنر دیجیتال است که در دهههای اخیر با پیشرفت تکنولوژی کامپیوتری به سرعت تکامل یافته است. این فرآیند شامل ایجاد تصاویر متحرک توسط مدلهای سهبعدی در محیطهای مجازی است. در این مقاله، به بررسی مراحل مختلف تولید و ساخت انیمیشن سهبعدی خواهیم پرداخت، از ایدهپردازی و طراحی اولیه تا مرحله نهایی خروجی و توزیع.
1.ایدهپردازی و پیشتولید ساخت انیمیشن
ایده پردازی نخستین آیتم در ساخت انیمیشن های سه بعدی است. که به خود به بخش های مختلفی تقسیم می شود که به تفصیل در زیر توضیح می دهیم:
توسعه داستان
تولید انیمیشن سهبعدی با یک ایده یا داستان شروع میشود. تیم تولید معمولاً با نویسندگان و طراحان داستان همکاری میکند تا یک خط داستانی جذاب و قوی را توسعه دهند. این مرحله شامل نوشتن فیلمنامه، طراحی شخصیتها، و ایجاد دنیای داستان است.
استوریبورد
استوریبورد، نسخهی تصویری فیلمنامه است که از سری تصاویر ساده تشکیل شده و صحنهها و زوایای دوربین را نشان میدهد. استوریبورد به تیم تولید کمک میکند تا دید بهتری از جریان کلی انیمیشن داشته باشند و مشکلات احتمالی را قبل از شروع تولید واقعی شناسایی کنند.
طراحی مفهومی
طراحان مفهومی، تصاویر و طرحهای اولیه از شخصیتها، مکانها و اشیاء موجود در داستان را ایجاد میکنند. این طرحها به تیم مدلسازی و انیمیشن کمک میکند تا درک بهتری از ظاهر و احساس دنیای انیمیشن داشته باشند.
2.مدلسازی در ساخت انیمیشن
مدلسازی پس از ایده پردازی مهمترین اصل ساخت انیمیشن سه بعدی است:
مدلسازی شخصیتها
در این مرحله، مدلسازان سهبعدی شخصیتهای انیمیشن را با استفاده از نرمافزارهای مدلسازی مانند Blender، Maya یا 3ds Max ایجاد میکنند. مدلسازی شامل ساخت یک شبکهی سهبعدی (Mesh) است که شکل اولیه شخصیت را تشکیل میدهد. پس از ایجاد شبکهی پایه، جزئیات بیشتری مانند بافتها (Textures) و مواد (Materials) به مدل اضافه میشوند.
مدلسازی محیطها و اشیاء
مدلسازان همچنین محیطها و اشیاء مورد نیاز برای داستان را ایجاد میکنند. این مرحله شامل طراحی و ساخت مدلهای سهبعدی برای مکانهایی مانند خانهها، شهرها، طبیعت و همچنین اشیاء کوچکتر مانند ابزارها و وسایل مورد استفاده شخصیتها میشود.
3.ریگینگ (Rigging) در ساخت انیمیشن
رینگینگ یا همان استخوان بندی یک اصل مهم در ساخت انیمیشن های سه بعدی است.
اسکلتگذاری (Skeleton Setup)
ریگینگ فرآیندی است که به مدلهای سهبعدی قابلیت حرکت و انیمیشن میدهد. این کار با ایجاد یک اسکلت (Skeleton) برای مدل انجام میشود. اسکلت شامل مجموعهای از استخوانها (Bones) است که به شبکهی مدل متصل میشوند و به آن اجازه میدهند تا مانند یک موجود زنده حرکت کند.
وزندهی (Skinning)
پس از ایجاد اسکلت، مرحله وزندهی شروع میشود. در این مرحله، مدلسازان تعیین میکنند که هر بخش از شبکهی مدل چگونه تحت تأثیر حرکت استخوانهای مختلف قرار بگیرد. این مرحله برای ایجاد حرکات طبیعی و واقعی ضروری است.
4.انیمیشن
انیمیشن یا حرک دهی مدل ها و آبجکت ها مهمترین اصل ساخت انیمیشن های سه بعدی است.
انیمیت کردن با کی فریم (Keyframe Animation)
انیماتورها با استفاده از روش انیمیت کی فریم ها، حرکات شخصیتها و اشیاء را در صحنه ایجاد میکنند. در این روش، انیماتور کی فریم ها (Keyframes) را که نشاندهنده حالات مهم حرکت هستند تعیین میکند، و سپس نرمافزار بهطور خودکار فریمهای میانی (In-between Frames) را تولید میکند.
موشن کپچر (Motion Capture)
موشن کپچر، تکنیکی است که با استفاده از حسگرها و دوربینها، حرکات واقعی بازیگران را ضبط کرده و به مدلهای سهبعدی منتقل میکند. این روش برای ایجاد حرکات پیچیده و واقعی استفاده میشود و در فیلمهای بزرگ و بازیهای ویدئویی بسیار محبوب است.
5.نورپردازی (Lighting) در ساخت انیمیشن
نورپردازی به جلوه های طبیعی انیمیشن و واقعی شدن آن بسیار کمک می کند.
تنظیمات نور
نورپردازی یکی از مهمترین عناصر در تولید انیمیشن سهبعدی است. نورپردازی مناسب میتواند جو و احساس صحنهها را بهبود بخشد و به شخصیتها و محیطها عمق و واقعیت بیشتری بدهد. انیماتورها با تنظیم انواع مختلف نورها مانند نورهای مستقیم، نورهای محیطی و نورهای نقطهای، به صحنههای خود حیات میبخشند.
سایهزنی (Shading)
سایهزنی فرآیندی است که در آن جزئیات نور و سایه به مدلهای سهبعدی اضافه میشود. این کار با استفاده از الگوریتمهای مختلف سایهزنی انجام میشود تا ظاهر واقعیتری برای مدلها ایجاد شود.
6.رندرینگ (Rendering) در ساخت انیمیشن
رندرینگ یک اصل مهم دیگر در ساخت انیمیشن است که خود به ساختارهای مختلفی تقسیم می شود.
تنظیمات رندر
رندرینگ مرحلهای است که در آن مدلهای سهبعدی به تصاویر نهایی تبدیل میشوند. این مرحله شامل تنظیمات مختلفی مانند رزولوشن، کیفیت تصویر، و افکتهای ویژه است. انیماتورها از موتورهای رندرینگ مانند Arnold، V-Ray یا RenderMan استفاده میکنند تا تصاویر با کیفیت بالا تولید کنند.
پردازش نهایی
پس از رندرینگ، تصاویر به دست آمده ممکن است نیاز به پردازش نهایی داشته باشند. این مرحله شامل اصلاح رنگ، افزودن افکتهای ویژه و ترکیب صحنههای مختلف است. نرمافزارهای کامپوزیتینگ مانند Adobe After Effects برای این منظور استفاده میشوند.
7.صداگذاری و موسیقی در ساخت انیمیشن
ضبط صدا
صداگذاری یکی از مراحل مهم در تولید انیمیشن است. صداپیشگان دیالوگهای شخصیتها را ضبط میکنند و این صداها به صحنههای انیمیشن اضافه میشود. این مرحله شامل ضبط صداهای محیطی و افکتهای صوتی نیز میشود.
موسیقی متن
موسیقی متن، جو و احساس انیمیشن را تقویت میکند. آهنگسازان موسیقیهای متناسب با صحنهها را ایجاد میکنند و این موسیقیها به صحنههای انیمیشن اضافه میشوند.
8.پستپروداکشن در ساخت انیمیشن
ویرایش نهایی
در مرحله پستپروداکشن، تیم تولید همه اجزای انیمیشن را کنار هم قرار داده و ویرایش نهایی را انجام میدهند. این مرحله شامل هماهنگسازی صدا، موسیقی، و افکتهای ویژه با تصاویر است.
توزیع
پس از تکمیل انیمیشن، زمان توزیع آن میرسد. انیمیشنها میتوانند به صورت آنلاین منتشر شوند، در سینماها نمایش داده شوند، یا بر روی دیویدی و بلوری عرضه شوند.
تکنیکهای حرفه ای برای ساخت انیمشین سه بعدی
تکنیکهای مختلفی برای انیمیشن سه بعدی استفاده میشود که به هنرمندان و انیماتورها کمک میکند تا حرکات، رنگها و جزئیات زیبا و واقعگرایانهای را در انیمیشن خود ایجاد کنند. در زیر به برخی از تکنیکهای پرکاربرد در انیمیشن سه بعدی اشاره خواهیم کرد:
- Motion Capture (ضبط حرکات):
Motion Capture یا ضبط حرکات، یک تکنیک است که با استفاده از سیستمهای ویژه کامپیوتری، حرکات واقعگرایانه شخصیتها را ضبط و به انیمیشن منتقل میکنند. این تکنیک به انیماتوران کمک میکند تا حرکات طبیعی و واقعگرایانهای را به راحتی ایجاد کنند.
- Rigging (استخوان بندی شخصیت):
Rigging یا استخوان بندی شخصیت حرکات شخصیت، فرآیند اضافه کردن استخوانها، مفصلها و کنترلهای لازم به شخصیتها است تا انیماتوران بتوانند حرکات مختلف را به شخصیتها اعمال کنند.
- Lighting (روشنایی):
روشنایی یک جزء بسیار مهم در انیمیشن سه بعدی است که با استفاده از نورهای مختلف، روشنایی مناسب برای صحنهها و شخصیتها ایجاد میشود. این تکنیک به انیماتوران کمک میکند تا جزئیات و روابط نور و سایه را بهبود دهند.
- Texturing (پوشانده شدن با پوست):
Texturing یا پوشانده شدن با پوست و مو و متریال های مختلف، فرآیند اضافه کردن جزئیات و رنگهای لازم به شخصیتها، اشیاء و صحنهها است تا زنده و واقعگرایانه به نظر برسند.
- Keyframe Animation (انیمیشن با کی فریم ها):
Keyframe Animation یک تکنیک اصلی در انیمیشن سه بعدی است که به انیماتوران اجازه میدهد تا حرکات شخصیتها و اشیاء را با قرار دادن کی فریم های مختلف در زمانبندی مشخص، اضافه کنند.
نرم افزارهای ساخت انیمیشن سه بعدی حرفه ای
برای انیمیشن سه بعدی، تعداد زیادی نرم افزار حرفهای و قدرتمند وجود دارد که به هنرمندان و انیماتورها کمک میکنند تا انیمیشنهای واقعگرایانه و زیبا ایجاد کنند. در زیر به برخی از بهترین نرم افزارهای انیمیشن سه بعدی اشاره خواهیم کرد:
الف- 3ds Max
یکی از قدیمیترین و محبوبترین نرم افزارهای انیمیشن سه بعدی و طراحی گرافیکی است که توسط شرکت Autodesk توسعه داده شده است. این نرم افزار به عنوان یکی از ابزارهای اصلی در صنعت انیمیشن، بازی های ویدئویی، طراحی معماری و تجسم سه بعدی شناخته میشود.
ویژگیهای اصلی 3ds Max شامل موارد زیر میباشد:
- Modeling: قابلیتهای متنوعی برای modeling از جمله polygon modeling، spline modeling، sculpting و texturing را فراهم میکند که به هنرمندان اجازه میدهد مدلهای پیچیده و با کیفیت را ایجاد کنند.
- Animation: این نرم افزار قابلیتهای حرفهای برای انیمیشنسازی اشیاء و کاراکترها را فراهم میکند. از جمله keyframe animation، rigging، skinning و character animation.
- Rendering: دارای موتور رندرینگ قدرتمند V-Ray است که به هنرمندان امکان محاسبه تصاویر با کیفیت بالا و نورپردازی واقعگرایانه را میدهد.
- Simulation: این نرم افزار قابلیتهای شبیهسازی برای افکتهای ویژه، مانند آب، آتش، دود و پوستهبندی (cloth simulation) را فراهم میکند.
- Scripting and Plugin Support: به هنرمندان اجازه میدهد تا با استفاده از زبان برنامهنویسی MaxScript و پشتیبانی از پلاگینهای مختلف، قابلیتهای نرم افزار را گسترش دهند و سفارشی سازی کنند.
3ds Max به عنوان یک نرم افزار کامل و چند منظوره برای هنرمندان و توسعه دهندگان در صنعت انیمیشن و طراحی گرافیکی بسیار قدرتمند است و به آنها امکان میدهد تا اثار خلاقانه و حرفهای خود را به وجود آورند.
ب. Autodesk Maya:
Autodesk Maya یکی از محبوبترین نرم افزارهای انیمیشن سه بعدی است که توسط هنرمندان و استودیوهای معروف برای ایجاد انیمیشنهای حرفهای استفاده میشود. این نرم افزار قابلیتهای بسیار گستردهای از جمله modeling، rigging، animation، lighting و rendering را فراهم میکند.
ج. Blender:
Blender یک نرم افزار متنباز و رایگان برای انیمیشن سه بعدی است که توسط جامعه بزرگی از هنرمندان و توسعه دهندگان حمایت میشود. این نرم افزار قابلیتهای modeling، sculpting، rigging، animation، simulation، rendering و compositing را داراست.
د. Cinema 4D:
Cinema 4D یک نرم افزار حرفهای برای انیمیشن سه بعدی و طراحی گرافیکی است که توسط هنرمندان و استودیوهای معروف استفاده میشود. این نرم افزار قابلیتهای modeling، animation، lighting، texturing، rendering و motion tracking را فراهم میکند.
ه. Houdini:
Houdini یک نرم افزار قدرتمند برای انیمیشن سه بعدی و افکتهای ویژه است که توسط هنرمندان و استودیوهای حرفهای استفاده میشود. این نرم افزار قابلیتهای modeling، animation، simulation، rendering و compositing را داراست و به عنوان یکی از بهترین نرم افزارهای VFX شناخته میشود.
ساخت انیمیشن سه بعدی با هوش موصنوعی
انیمیشن سه بعدی با هوش مصنوعی (AI) به معنای استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در فرایند ایجاد و تولید انیمیشنهای سه بعدی است. این تکنولوژی به هنرمندان و توسعه دهندگان امکان میدهد تا فرایند ایجاد انیمیشن را بهبود بخشیده و به سرعت و کیفیت بالاتری دست یابند.
برخی از روشهای استفاده از هوش مصنوعی در انیمیشن سه بعدی عبارتند از:
1. Motion Capture: استفاده از سیستمهای motion capture که با استفاده از حرکات و رفتارهای واقعی انسانها یا جانوران، دادههای حرکت را به صورت دقیق ضبط و به نرم افزار انیمیشن منتقل میکند. این روش به هنرمندان امکان میدهد تا حرکات طبیعی و واقعبینانه را به سرعت در انیمیشنهای خود اعمال کنند.
2. Deep Learning: استفاده از شبکههای عصبی عمیق برای تولید و تحلیل حرکات و رفتارهای شخصیتها در انیمیشن. این روش به هنرمندان کمک میکند تا به شخصیتهای خود عملکرد واقعبینانهتر و پویا تر بدهند.
3. Procedural Animation: استفاده از الگوریتمها و قوانین ریاضی برای ایجاد حرکات پویا و طبیعی برای شخصیتها و اشیاء در انیمیشن. این روش به هنرمندان کمک میکند تا به سرعت حرکات پویا و تغییرپذیر را برای شخصیتهای خود ایجاد کنند.
4. AI-driven Rendering: استفاده از الگوریتمهای هوش مصنوعی برای بهبود فرآیند رندرینگ و نورپردازی در انیمیشن. این روش به هنرمندان کمک میکند تا به سرعت تصاویر با کیفیت بالا را تولید کرده و به نمایش بگذارند.
به طور کلی، استفاده از هوش مصنوعی در انیمیشن سه بعدی به هنرمندان کمک میکند تا فرایند خلاقانهتر، سرعت بخش و با کیفیتتری را در تولید اثار خود داشته باشند.
نرم افزارهای مختلف برای انيميشن سه بعدي وجود دارد كه هر يك داراي قابليت هاي منحصر به فرد خود هستند. انتخاب مناسب نرم افزار بستگي به نيازها، تجربه و سليقه شخصي دارد. با توجه به قابليت هاي مختلف و جامعيت نرم افزار هاي ذكر شده، هنرمندان مي توانند با استفاده از آن ها به ساخت اثار حرفه اي و جذاب در حوزة آنيميشن سه بعدي پرداخته و خلاقيت خود را به نمايش بگذارند.
تکنيك های مختلف در ساخت انيميشن سه بعدي كاربردهای گوناگوني دارد كه به هنرمندان كمك مي كند تا اثار خود را به صورت حرفه اي و واقع گرایانه طراحي كرده و جذابيت های خاص خود را به آثار خود ببخشد. استفاده صحيح و هوشمندانه از ائیندهای مختلف تكنيك های آموزش داده شده، مي تواند به بهبود كيفيت و جذابيت هر چه بيشتر اثار ساخته شده كمك كند.
ساخت انيميشن سه بعدي يك فرآئئ پيچيده است كه نياز به دانش فني قوي، خلاقيت هنري و استفاده از نرمافزار هاي مناسب دارد. با پيروي از مراحل صحيح ساخت و بهبود هميشگي در فرآئئ ساخت ائجاد شده، مي توان به خلق اثار هنري با كيفيت بالا دست يافت.
ساخت انیمیشن تبلیغاتی
برای ساخت یک انیمیشن سه بعدی خوب، اول از همه نیاز به یک تیم با تجربه و بی نقص است که مجموعه هنری اپیزود فیلم در انتخاب اعضای تیم خود از برترین ها در هر تخصص استفاده میکند تا در تک تک خدمات خود بهترین ها را ارائه دهیم.
در ساخت انیمیشن ابتدا ایده باید شکل بگیرد، سپس باتوجه به سناریو و نهایی، نوع انیمیشن که میتواند بصورت دو بعدی یا سه بعدی باشد مشخص میکنیم.
در ادامه پس از طراحی کارکتر یا شخصیتهای آن شروع به متحرک کردن و باتوجه به دکوپاژ فضاسازی و متحرک سازی را به پایان میبریم. پس از آن نوبت به صداگذاری میشود که نیمی از تاثیرگذاری و زیبایی ساخت انیمیشن به این امر بستگی دارد.
انیمیشن های تبلیغاتی معمولا ۳۰ ثانیه الی یک دقیقه هستند که برای داشتن یک انیمیشن فوق العاده، باید تصاویر خلق شده به دقت و مرحله به مرحله کار شود و دقت زیادی در به تصویر کشیدن صحنه های منحصر به فرد و مفید داشته باشید.
هنگام ساخت انیمیشن وضوح تصویر و ارائه صحنه هنری در هر شات منجر به تفسیر تصاویر و تبدیل فیلم به اثر هنری بزرگ میشود. یک انیمیشن خوب به راحتی توسط هر بینندهای قابل درک است.
در ساخت انیمیشن سه بعدی ابتدا مدلسازی و فضاسازی صورت میگیرد و بعد با توجه به سناریو اگر کارکتر یا شخصیت در داستان وجود داشته باشد استخوان بندی کرده سپس متحرک سازی آن را شروع می کنیم. با توجه به سکانس یا پلان ها دوربین تعریف کرده شروع به قرار دادن نورهای مناسب و متریال به محیط و کارکترها میکنیم.
در مرحله آخر پس از اتمام همه موارد نوبت به رندرینگ میرسد که فرایند نمایش تصاویر اجسام است که به مدت زمانی که طول می کشد تا یک صحنه سه بعدی از نرم افزار مورد نظر خروجی گرفته شود اطلاق میشود و بعد از اتمام رندر کار بدست تدوینگر رفته و پس از تدوین و اصلاح رنگ آماده خروجی برای صداگذاری می شود.
خلاقیت در این کار بسیار مهم است. شما با استفاده از قوه تخیل خود می توانید لحظات کلیدی را به یک داستان خلاقانه تبدیل نمایید. چون شما با استفاده از آن مشخص می نمایید که داستان با چه حوادثی آغاز و چگونه قرار است پایان گیرد و در این بین چه اتفاقاتی در حال وقوع است.
در فیلم انیمیشن نقطه عطف و مهم برای ساخت انیمیشن این داستان، پیچ و تاب طرح و تغییرات مهم برای بیان داستان است. اگر انیمیشنی که شما در حال تهیه آن هستید، جنبه تبلیغاتی دارد، توجه به حوادث آغازی و پایانی آن کفایت میکند. و دیگر لازم نیست به دیگر صحنه ها ریز شوید، زیرا معمولا انیمیشن های تبلیغاتی کوتاه هستند و وقت کافی برای پرداختن به جزئیات ندارید.
انیمیشن یعنی متحرک کردن و تغییر دادن یک سری تصاویر ثابت که تفاوت جزئی با هم دارند. انیمیشن و یا پویانمایی، هنر جان بخشیدن به اشکال و تصاویر ثابت و در نتیجه ساخت یک ویدئو جذاب است. ساخت انیمیشن و متحرک سازی جذابیت خاصی بین مخاطبان دارد و از رشته های پرکاربرد است.
ساخت انیمیشن در بازیسازی، سریال، فیلمسازی، جشنواره انیمیشنهای کوتاه و بلند، ساخت تیزرهای تبلیغاتی و بسیار کاربرد جذاب دیگر و مختلف در فضاهای گسترده رسانه ای امروز، باعث پیشرفت و رونق بسزایی در این صنعت و بسیار پرکاربرد شده است.
انیمیشن سازی یکی از بهترین راه های تولید محتوا و یا ساخت تیزر تبلیغاتی برای مخاطب است. چون خیلی از مردم ترجیح میدهند یک ویدئو یک دقیقهای را ببینند تا یک متن طولانی را بخوانند. با این کار می شود تعداد بیشتری از مخاطبان را جذب کرد. همچنین انیمیشن یک ابزار کارآمد در جهت برندسازی نیز می باشد. در شبکههای اجتماعی تعداد زیادی از انیمیشنها را مشاهده میکنیم که کسب و کار آنها رونق پیدا کرده و باعث برند سازی شدهاند.
توضیحاتی در مورد انیمیشن دو بعدی
دیگر تکنیک ساخت انیمیشن، انمیشن دو بعدی است که نسبت به انیمشن سه بعدی با هزینه کمتری می توان آن را تولید کرد و مخاطب خاص خود را دارد.
با این حال در خیلی از تیزرهای تبلیغاتی از این نوع انیمیشن استفاده می شود. که بصورت موشن گرافیک، طراحی بر روی کاغذ و یا دیجیتال صورت می گیرد. برای انجام این کار نیز نرم افزارهای نوشته شده است که می توانید از آنها استفاده کنید.
مانند:
موهو (Moho)
تون بوم هارمونی (Toon Boom Harmony)
ادوبی انیمیت (Animate CC)
افتر افکت (After Effects)
تو وی پینت (TVPaint)
کاراکتر انیماتور (Character Animator)
استاپ موشن استدیو (Stop Motion Studio)
انیمه استدیو (Anime Studio)
و…….
بعد از مشخص شدن موضوع و سناریو، برای ساخت انیمیشن دو بعدی ابتدا باید کارکتر یا شخصیت های آن را طراحی و سپس شروع به متحرک سازی با توجه به نوع انیمیشن با نرم افزار مورد نظر خود کنید.
تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید تصاویر را بسازید. در ساخت تصاویر قالب های مختلفی برای ارائه کار وجود دارد. شما می توانید با یک مداد و یک پاکن، قالب خود را برای ارائه نمایش انتخاب کنید.
در ساخت انیمیشن منظور از ترکیب یا کامپوزیت به معنای ایجاد روشنایی، پیش زمینه و پس زمینه، پالت رنگ و غیره است. قالب اشیاء میتوانند از بازیگران (مردم، حیوانات، کارکترهای خلاقه ماورایی و…) و هر چیزی که می شود با آن موضوع را به نمایش درآورد، باشند.
حال نوبت آن است که با توجه به هر پلان و سکانس و توضیحات مربوط به آن، روایت داستان را آغاز نمایید. به عبارت دیگر کار شما در اینجا جزئیات است.
به گونه ای که جزئیات در آن کاملا مشخص شود. نکته ای که باید در اینجا به آن اشاره کرد این است که لزومی ندارد که حتما نقاشی های شما واقع بینانه و به شکل کاملی باشد. یا چهره ها کاملا طبیعی باشد.
شما برای کار خود از هر نوع طراحی می توانید استفاده کنید. طراحی شما می تواند فانتزی و یا در جاهایی کاملا عجیب و غریب باشد تنها کافیست طراحی شما از نظر بیننده قابل قبول باشد.
با توجه به قوه خلاقهی خود، شما می تواند به شکل های متفاوتی ارائه شود. اما بهتر است چند ترفند را در آن ها رعایت نمایید.
به عنوان مثال قرار داشتن شخصیت های داستانی در یک خط و تناسب که اعضای بدن آنها در یم قالب و فرم مشخص باشند، بسیار مهم است، در این صورت انیمیشن شما به آنچه که مردم دیده اند نزدیکتر است و لذا قابل قبولتر خواهد بود.
شخصیت هایی که به دوربین نزدیک تر دیده می شوند را باید بزرگ تر و دارای پاهای بزرگ تر قرار دهید و آن هایی که از دوربین دورتر هستند را باید کوچک تر به تصویر کشید.
در ساخت انیمیشن حتما اجازه دهید که جلوه های ویژهی گرافیکی در فیلم انیمیشن شما به کار برده شود.
هزینه ساخت انیمیشن سه بعدی
ساخت انیمیشن معمولا هزینه ی بسیار بالایی دارد زیرا نیاز به مهارت ویژه و تجهیزات گران قیمت و … است.
ولی مجموعه هنری اپیزود فیلم با بررسی و محاسبه ی دقیق هزینه ها آن را به حداقل رسانده است. برای اطلاع از ساخت انواع انیمیشن و هزینه های آن با ما تماس بگیرید.
ساخت انیمیشن در مجموعه هنری اپیزود فیلم با دارا بودن تیم انیماتور حرفهای و تخصصی سالهاست که در زمینه ساخت انیمیشنهای مختلف از جمله انیمیشن های تبلیغاتی، انیمیشنهای برندینگ، انیمیشنهای داستانی و غیره و همچنین انواع انیمیشنهای دو بعدی و سه بعدی می پردازد که توانسته در این راه یکی از شرکت های برتر در زمینه ساخت انواع انیمیشن باشد. جذابیت انیمیشن می تواند پیر و جوان، مرد و زن را تحت تاثیر خود قرار دهد و توجهشان را جلب می کند. برای سفارش انواع انیمیشن با ما تماس بگیرید.
تیم محتوای تخصصی اپیزود فیلم
از لینک های زیر می توانید مطلب فوق را به اشتراک بگذارید