تیزر تبلیغاتی

ساخت تیزر تبلیغاتی هزینه نیست ، سرمایه گذاری است.

پخش ویدیو

برای دریافت مشاوره رایگان و سفارش انواع تیزر تبلیغاتی برروی دکمه ی

کلیک نمائید

همچنین در قسمت انتهای نمونه کار ها ؛ با روند ساخت تیزر توسط موسسه اپیزود فیلم بیشتر آشنا شوید

نمونه کارها

روند کار

1. جلسه مشاوران و کارشناسان مجموعه اپیزود فیلم با نماینده محترم کارفرما بصورت حضوری (در هر یک از مجموعه ها ) و غیرحضوری
2. مشخص شدن سناریوهای پیشنهادی از سوی کارفرمای محترم و مجموعه اپیزود فیلم، تعیین مبلغ سناریو ها و اعلام آن به کارفرما
3. ارائه قرارداد با توافق مبلغ تعیین شده به کارفرمای محترم ، امضای طرفین و واریز مبلغ پیش پرداخت جهت انجام کار که معمولا  50% کل هزینه تعیین شده پروژه می باشد
4. شروع پروژه برای ساخت که شامل کارگردانی، فیلمبرداری، نورپردازی، تولید، طراحی صحنه و لباس، انتخاب بازیگر، تدوین و جلوه های ویژه و … می باشد.
5. ارائه خروجی و تدوین اولیه فیلم به کارفرما بصورت بازبینی و مشخص شدن نظرات و تغییرات پیشنهادی کارفرما
6. ارائه خروجی و تدوین نهایی فیلم بعد از تایید کارفرمای محترم و تسویه کامل قرارداد

برخی مشتریان ما

(مقاله)

ساخت تیزر

تدوین در ساخت تیزر تبلیغاتی مثل تکنیک های دیگر سینما می تواند امکان کنترل بر زمان کنش فیلم را فراهم کند.
 آشناترین حالت این تکنیک فلاش بک است که یک یا چند نمای مربوط به زمان گذشته را خارج از توالی داستان مفروض نمایش می دهد.
تکنیک دیگر تدوین در ساخت تبلیغات فلاش فوروارد است، در این حالت نمایی متعلق به زمان آینده، در مجاورت نمایی که مربوط به زمان حال است قرار می گیرد.
معنای این رجوع به آینده، یعنی با اینکه قسمتی از داستان مشخص است تا پایان فیلم موضوع اصلی روشن نمی شود .

ساخت تبلیغات

از انواع دیگر دخل و تصرف تدوین در روابط زمانی بین پلان ها در ساخت فیلم تبلیغاتی ، جامپ کات است.
 تدوین پرشی، کنش را به صورتی نشان می دهد که زمان در تیزر کم تر از زمان داستان است.
فیلم ساز به سه طریق پرش زمانی ایجاد می کند: فرض کنید کارگردان می خواهد
 یک نفر را درحال بالا رفتن از پلکانی را نشان دهد، ولی زمان محدود و نمی خواهد کل این کنش را به تصویر بکشد.
برای خلاصه کردن آن می تواند شخص را در پایین پلکان نشان دهد که از پله بالا می رود تا از قاب خارج شود
 پس از کمی مکس در کادرخالی، قطع کند به یک قاب خالی از بالای پله ها که کاراکتر وارد آن شود.

ساخت فیلم تبلیغاتی

روش دیگر تدوین در ساخت تیزر تبلیغاتی ، استفاده از برون برش یا کات اِوی است.
یعنی نمای از یک رویداد مربوط به مکانی دیگر را که کمتر از کنش حذف شده طول می کشد به کار گیرد.
 برای مثال نمایی از مرد در حال بالا رفتن از پله را بگیریم و بعد برون برش کنیم
به مردی دیگر در آپارتمانش در حال سیگار کشیدن که منتظر است و بعد دوباره قطع کند به مرد که رسیده به بالای پله.

جنبه های تدوین

قدیمی ترین روش تدوین در ساخت کلیپ تبلیغاتی استفاده از روش هایی مثل دیزالو و فید (محو یا ظهور تدریجی) یا روبش است.
 در سنت فیلم سازی قدیم، این تمهیدات نشانگر این هستند که بخشی از زمان حذف شده است.
در مثال فوق کارگردان می تواند به سادگی از نمای شخص پایین پله ها که شروع به بالا رفتن می کند،
 به نمای دیگر که به بالای پله رسیده دیزالو کند. تدوین امکانات فوق العاده ای را پیش روی فیلم ساز می گذارد.

ساخت تیزر تلویزیونی

هدف تدوین تداومی، نقل یک داستان به صورت قابل فهم و واضح و ترسیم اعمال شخصیت ها به شیوه آشکار است.
 به این ترتیب، تدوین با پشتوانه طرح های خاصی برای فیلم برداری و میزانسن در جهت ایجاد تداوم رویایی به کار می رود.
 هدف اساسی ریتم تداومی عبارت است از تامین یک جریان نرم و نامحسوس از نمایی به نمای دیگر،
به صورتی که تماشاگر متوجه قطع پلان و حرکت به پلان دیگر نشود. در این حالت، تشابه بصری از پلانی به پلان دیگر حفظ می شود،
 فیگورها در درون قاب متوازن و متقارن چیده می شوند، تونالیته عمومی نورپردازی ثابت می ماند و رویدادها در مناطق مرکزی کادر متمرکز می شوند.
 نماهای دور بیش از نماهای متوسط و نماهای متوسط بیش تر از نماهای نزدیک روی تصویر می مانند. در ساخت تیزر فرض بر این است
 که نماهای حامل جزئیات بیشتر(نماهای عمومی)، به زمان بیشتر نیاز دارند که توسط بیننده دیده شوند.

ساخت کلیپ تبلیغاتی

در ساخت تیزر تلویزیونی در این سبک، فضای صحنه در طول آن چه محور کنش (خط فرضی) یا خط 180 درجه ای می نامند، درست می شود.
 فرض بر این است که کنش صحنه – شخص در حال راه رفتن، در حال گفت و گو، ماشینی در حال حرکت در جاده –
در طول یک خط مشخص و قابل پیش بینی به وقوع می پیوندد. این محور کنش، یک نیم دایره یا سطح 180 درجه ای می سازد
 که دوربین می تواند در آن قرار گرفته و از کنش، فیلم بگیرد. در نتیجه ساخت تیزر تبلیغاتی فیلم ساز طوری نماها را طرح ریزی، فیلم برداری و تدوین می کند
که خط مرکزی مراعات شود. در هر نما کادر دوربین و میزانسن طوری تنظیم می شود که فضای 180 درجه ایجاد شده و تداوم داشته باشد.

ساخت تبلیغ

سیستم تداومی، فضای مشترکی را از یک نما به نمای دیگر تداوم می دهد.
تا زمانی که محور کنش قطع نشده، بخش هایی از فضا تصور کنید که روی دیوار چند تابلو قرار گرفته است
 – از یک نما به نمای بعدی کشیده خواهند شد. بدین ترتیب ما در ساخت فیلم تبلیغاتی نماها را در ارتباط با یک محیط در نظر میگیریم،
 اما نمای ایکس پس زمینه متفاوتی دارد. در این مرحله بیننده منحرف می شود.
 سیستم تداومی، جهت روی تصویر را ثابت نگه می دارد.
مهمترین مزیت خط فرضی در ساخت تیزر تبلیغاتی ترسیم اشکار فضاست.
 بیننده همیشه می داند که کارکترها نسبت به یک دیگر و نسبت به صحنه در چه موقعیتی قرار دارند.
 مهمتر از آن، بیننده در همه حال می داند که در ارتباط با کنش داستان در کجا قرار دارد.
 فضای صحنه به وضوح و بدون ابهام نشان داده می شود و آزار دهنده و سردرگم نیست.
چرا که احساس می شود این سردرگمی ها، حواس بیننده را از مرکز توجه، یعنی زنجیره روایت یا به عبارتی داستان ساخت تیزر منحرف خواهد کرد.

تیزر تبلیغاتی رایگان

برون برش(کات اِوی) روشی دیگر برای عبور از خط فرضی و رفتن به ناحیه دیگری از صحنه، گسستن جغرافیای سکانس به کمک نمایی است
 که به رغم پیوند آشکار با کنش، به جغرافیای صحنه تعلق ندارد. برای مثال در صحنه ای از یک کلاس، خط فرضی ایجاد شده است.
اکنون میخواهیم از خط عبور کنیم. اما هیچ یک از روش های فوق در این صحنه کابرد ندارد.
 در این مورد نمایی درشت از دفترچه یکی از دانش آموزان فیلم برداری می کنیم.
 این نما در ساخت کلیپ تبلیغاتی دست را برای کارگردان باز می گذارد تا راحتر پروژه را به اتمام برساند.
 این نما که نمای برون برش خوانده می شود کارکردی مشابه نمای محور دارد.
وقتی به کنش اصلی بر می گردیم، دوربین می تواند از خط فرضی عبور کند و خط فرضی جدیدی ایجاد کند.
مونتاژ سریع (شتابی) در ساخت فیلم تبلیغاتی یعنی کوتاه کردن تدریجی پلان ها پشت سر هم
و دستیابی به  یک ریتم تند شونده به قصد القای هیجان بیشتر به بیننده.
مدت زمان یک نما در تصویر، تاثیرات احساسی و عاطفی خاصی بر تماشاگر می گذارد و هر چه نما کوتاه تر باشد، قدرت تحریک آن بیش تر است.

کارگردانی تیزر تبلیغاتی

مونتاژ متقاطع در ساخت تیزر تلویزیونی نشان دادن دو اتفاقی است که رابطه علت و معلولی دارند.
 مثال در یک نما از انیمیشن سربازان در جنگ کشته می شوند در نمای بعدی بازار بورس را می بینیم
 که قیمت سهام در آنجا بالا می رود، در صحنه نبرد سربازان از پا در می آیند، سهام بالا می رود و دوباره تکرار می شود.
 غیر ممکن است که تماشاگر رابطه علت و معلولی بین این دو صحنه را متوجه نشودو خواسته کارگردان نیز همین است.

تکامل شیوه و نظریات تدوین در ساخت تیزر تبلیغاتی

سبک رئالیسم، فرمالیسم و سبک مونتاژ از بین همه عوامل اصلی تشکیل دهنده هنر تیزر ، این تدوین بود که به حد کمال خود رسید.
 همانطور که در تبلیغات آلمان پیشرفت  در دکور، صحنه پردازی، نورپردازی و بازیگری به اوج خود رسیدند.
فیلمسازان روسی در این دوره در مهم دانستن تدوین به عنوان عامل شکل دهنده فیلم،
تحت تاثیر فیلم تعصب ساخته گریفیث و فیلم سازان امپرسیونیسم فرانسوی بودند.
اولین تیزر تبلیغاتی مهمی که بعد از انقلاب اکتبر روسیه (1937) در روسیه ساخته شد، تیزری بود
 که توسط ژیگا ورتوف، یکی از چند فیلمسازی که سینمای نوین شوروی را در آن دوران بنیان نهادند، با استفاده از مونتاژ شکل داده شد.
این تیزر که جشن سالگرد انقلاب اکتبر نام داشت، در حقیقت مجموعه ای از فیلم های خبری و تبلیغاتی بود که توسط فیلم برداران مختلف گرفته شده بودند.
ورتوف با ضبط با دوربین و تدوین این فیلم های خبری، تجربیاتی را انجام داد که در حقیقت پایه سینمای شوروی در آن دوران شدند.
بر اساس این تجربه بود که وی نظیه مشهور سینما چشم خود را ارائه داد.
ورتوف در این نظریه به ساخت تبلیغات داستانی به شدت حمله کرده و به پشتیبانی از ساخت فیلم مستند تبلیغاتی پرداخته است.
 او معتقد بود که موقعیت سیاسی و اجتماعی جدید روسیه و سینمای این کشور، تحمل پذیرش تبلیغات داستانی را ندارد
 و فقط تیزرهای واقعی و مستند، می توانند، برای مردمی که به وجود آورنده انقلاب و سازنده آن جامعه هستند، جالب توجه باشند.
ورتوف عامل مونتاژ را به عنوان قوی ترین عامل بیان زمان فیلم مورد تاکید قرار داد.

تاریخچه ساخت تبلیغات

بلا فاصله بعد از انقلاب1917 فیلم سازی به نام کولشوف کارگاه تیزر سازی تاسیس کرد.
به همراه دو شاگردش شروع به کار کردند. آنها که برای ساخت تیزر تبلیغاتی به حد کافی فیلم خام نداشتند،
 ناچار به تدوین فیلم های موجود رو آوردند و در این فرایند، حقایق متعددی را در مورد تدوین فیلم کشف کردند.
آنها با جا به جا کردن نماها به ارتباط های مختلفی که این نماها ممکن بود نسبت به هم پیدا کنند
 و نیز تاثیرات مختلفی که دو نما بر اثر جا به جایی می توانند بر بیننده بگذارند پی بردند.
این گروه در مشهورترین تجربه هایشان، نمای درشتی از چهره بازیگران معروف هربار با یک نمای متفاوت تدوین کردند
 و هربار تاثیر خاصی را از چهره آنها بدست می آوردند. این شیوه تدوین، بدون شک قدرت عامل مونتاژ و ارتباط بین دو نما را به خوبی نشان می داد.
طبق تجربیات آنها معنای عاطفی، احساسی و زیبایی شناسی یک نما، در ساخت کلیپ تبلیغاتی به تنهایی از خود آن نما فهمیده نمی شود،
بلکه این مونتاژ نماها به یکدیگر است که معنای اصلی شان را آشکار می کند. در واقع آنها نماهای مختلف را فقط ماده ای خام می دانستند
که پس از تدوین و در کنار نماهای دیگر مفهوم اصلی خود را پیدا می کند.

ارتباط از طریق واتس اپ
ارسال