فیلم سینمایی اتهام

فیلم سینمایی اتهام

فیلم سینمایی اتهام 

 

فیلم سینمایی “اتهام” (در انگلیسی: “Drishyam”) محصول کشور هند، یک فیلم هیجانی و درام جنایی است که به کارگردانی نیشیکانت کامات و به نویسندگی اپارات آنتونی و جیتو جوزف ساخته شده است. این فیلم در سال ۲۰۱۵ منتشر شد و از آن زمان به یکی از موفق‌ترین فیلم‌های سینمای هند تبدیل شده است.

خلاصه داستان

فیلم “اتهام” داستان ویجی سالگاؤنکار (با بازی اجی دیوگن)، یک فرد ساده و بی‌سواد را روایت می‌کند که صاحب یک کابل تلویزیون محلی در یک دهکده کوچک در گوا است. ویجی با همسرش ناندینی (با بازی شریا ساران) و دو دخترش زندگی می‌کند.

زندگی آرام ویجی و خانواده‌اش زمانی دچار تغییر می‌شود که سم، پسر یک مقام پلیس (با بازی تبو)، از دختر بزرگ ویجی فیلمی مخفیانه ضبط می‌کند و آنها را تهدید به افشای آن می‌کند. در جریان یک درگیری، سم تصادفاً کشته می‌شود و خانواده ویجی جسد او را دفن می‌کنند تا از رسوایی جلوگیری کنند.

پلیس به زودی به دنبال سم می‌گردد و خانواده ویجی را مظنون می‌داند. اما ویجی که عاشق فیلم‌های جنایی است، با دقت فراوان و با استفاده از اطلاعاتی که از فیلم‌ها آموخته، یک برنامه دقیق برای پنهان کردن جرم و دفاع از خانواده‌اش طراحی می‌کند.

بازیگران

  • اجی دیوگن در نقش ویجی سالگاؤنکار
  • شریا ساران در نقش ناندینی سالگاؤنکار
  • تبو در نقش میرا دسمدا، بازرس پلیس و مادر سم
  • ایشیتا دوتا در نقش آنجو سالگاؤنکار، دختر بزرگ ویجی
  • میسترالی جاگا در نقش آنو سالگاؤنکار، دختر کوچک ویجی
  • راجت کاپور در نقش ماهش دسمدا، همسر میرا و پدر سم

نقد و بررسی

فیلم “اتهام” به خاطر داستان پیچیده و هیجان‌انگیزش، بازی‌های قوی بازیگران و کارگردانی دقیق نیشیکانت کامات، مورد تحسین قرار گرفت. این فیلم توانست در گیشه‌های سینما نیز موفقیت بزرگی کسب کند و یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۱۵ شود.

ادامه فیلم

با موفقیت فیلم “اتهام”، دنباله‌ای با نام “اتهام 2” (Drishyam 2) در سال ۲۰۲۱ ساخته شد که به ادامه داستان ویجی سالگاؤنکار و خانواده‌اش پس از وقایع فیلم اول می‌پردازد. این فیلم نیز با استقبال خوبی روبرو شد و به موفقیت‌های بیشتری دست یافت.

جمع‌بندی

فیلم “اتهام” با داستان جذاب و هیجان‌انگیز خود، توانست جایگاه ویژه‌ای در سینمای هند به دست آورد و همچنان یکی از بهترین فیلم‌های ژانر جنایی و هیجانی محسوب می‌شود. این فیلم نه تنها توانست مخاطبان زیادی را به خود جذب کند، بلکه نقدهای مثبت زیادی نیز از منتقدان دریافت کرد و به یک کلاسیک مدرن در سینمای هند تبدیل شد.

 

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط از طریق واتس اپ
ارسال
پیمایش به بالا