تعریف و انواع تیزر تبلیغاتی

تعریف و انواع تیزر تبلیغاتی

تعریف و انواع تیزر تبلیغاتی

تیزر تبلیغاتی

ساخت انواع تیزر نوعی تبلیغات تلویزیونی و بصری است که از زمان اختراع تلویزیون در جامعه باب شد و روشی بسیار موثر برای تبلیغ و معرفی محصول می باشد. با گذشت زمان از اختراع تلویزیون ، و پیشرقت علم و همچنین ظهور اینترنت و فضاهای مجازی ، تبلیغات تلویزیونی و تیزرهای تبلیغاتی هم به نوبه خود پیشرفت قابل توجهی داشت و نوع و کیفیت تیزرها به مرور زمان و با پیشرفت علم و تکنولوژی تغییر کرد. 

به عنوان مثال از زمان روی کار آمدن کامپیوتر و پیدایش نرم افزارهای مختلف تبلیغاتی تلویزیون هم رنگ و بوی خاصی به خود گرفت و با شروع دوران انیمیشن ، بعضی از تیزرهای تلویزیونی هم شکل انیمیشن به خود گرفته است.

در حال حاضر ساخت انواع تیزر یک علم مخصوص به خود پیدا کرده تیزرها به شکل کاملا اصولی ساخته میشود.

انواع تیزر تبلیغاتی

 

در حال حاضر چند مدل تیزر تبلیغاتی در تلویزیون وجود دارد:

تیزر تبلیغاتی انیمیشن

تیزر تبلیغاتی رئال

تیزر تبلیغاتی رئال انیمیشن و ترکیبی

تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک 

تیزر تبلیغاتی استاپ موشن و….

تعریف و انواع تیزر تبلیغاتی

تیزر تبلیغاتی انیمیشن 

 همانطور که گفته شد از زمان پیدایش کامپیوتر ، نرم افزارهای کامپیوتری و انیمیشن ساز ساخته شده که میتوان گفت برای گروه سنی خاصی خیلی لازم و ضروری است و بسیار موثر. بطور مثال برای سنین کودک و نوجوان که به این گروه سنی مربوط میباشد بسیار موثر واقع شده است و یا حتی تیزرهای انیمشین برای محصولاتی که نمیتوان همه زاویای محصول را با کیفیت خاص نشان داد بسیار کاربرد دارند. 

این دسته تیزر ها را میتوان خود به چند بخش تیزرهای انیمیشن کوتاه ، انیمیشن معرفی محصول، انیمیشن شخصیت محور و…. تقسیم بندی کرد.

تیزر تبلیغاتی رئال

 تیزرهای تبلیغاتی و تلویزیونی رئال که به صورت یک فیلم هستند ، هم داستان دارند و هم فضای آن کاملا رئال فیلمبرداری شده که به معرفی محصول به صورت حقیقی با همه اشکال و نوع واقعی محصول کمک فراوان میکند. که به گروه سنی عام مربوط میباشد و تمام اقشار مردم را مورد مخاطب قرار میدهد.
 

تیزر تبلیغاتی رئال انیمیشن و ترکیبی

 تیزرهایی هستند که تلفیقی از فیلمبرداری در فضای واقعی و انیمیشن میباشد. 
 

تعریف و انواع تیزر تبلیغاتی

 

مراحل ساخت یک تیزر تبلیغاتی

 

برای ساخت یک تیزر تبلیغاتی چه انیمیشن و چه رئال باید مثل ساخت یک فیلم ، فیلمنامه نوشته شود و تمام جزئیات تیزر به طور کامل شرح داده شود. سپس به ساخت تیزر پرداخته میشود. پس از فیلمبرداری و ساخت تیزر تبلیغاتی مراحلی بعد آن وجود دارد که مهمترین مرحله آن ، مرحله صداگذاری و تدوین است . که معمولا مبلغ قابل توجهی به خود اختصاص میدهد.

به عنوان مثال گوینده تبلیغ ساعت رادو برای گفتن کلمه رادو ۴۰۰ هزار تومان پول دریافت کرده است . که این مبلغ نیز بستگی به گوینده تیزر دارد ،که هرچه صدا معروف تر باشد مبلغ و هزینه بالاتر می رود. هم اکنون در کشور ایران پخش و پذیرش تبلیغات تلویزیونی توسط کنسرسیوم انجام میشود به این معنا که شرکت های خاصی طرف قرارداد با بازرگانی و پخش آگهی صدا و سیما هستند و هر شرکت و موسسه ای که خواهان پخش آگهی خود در تلویزیون است به این شرکت ها مراجعه کرده و سفارش آگهی خود را ثبت میکند.

هم اکنون پخش آگهی در تلویزیون بصورت ثانیه ای می باشد.

تعریف و انواع تیزر تبلیغاتی

تیزرهای تبلیغاتی بالای ۶۰ ثانیه که به اصطلاح رپرتاژ آگهی گفته میشوند تخفیف خاصی داشته مثالا تبلیغ سمند در تلویزیون به علت طولانی بودن تخفیف هم داده میشود و تبلیغات زیر ۱۰ ثانیه نیز برای پخش همان ۱۰ ثانیه حساب میشود.

قیمت آگهی در تلویزیون به عوامل متعددی بستگی دارد به عنوان مثال آگهی وسط برنامه ۵۰% بیشتر گرفته میشود و باز بستگی به نوع برنامه دارد. اگر برنامه پرمخاطب باشد ، قیمت نیز متفاوت میباشد . همچنین پخش آگهی از شبکه های مختلف نیز قیمت متفاوتی دارد. 

در حال حاضر قیمت آگهی و به نسبت آن گران ترین تعرفه در صدا و سیما به این صورت است در شبکه های ۳-۱-۲-۴ میباشد و شبکه های استانی نیز کمتر خواهد بود . که البته این خود مردم هستند که تعرفه شبکه ها را مشخص می کنند و شبکه ها را دارای تعرفه های گران تری می کنند. هرچه شبکه ای پربیننده تر باشد تعرفه پذیرش و پخش آگهی آن هم بالاتر خواهد بود.

تیزر تبلیغاتی تنها نوع تبلیغات است که پوشش پخش آگهی را تمام و کمال در ابتدای قرارداد دریافت می کند و تا هزینه پخش کامل پرداخت نشود تیزر تبلیغاتی نیز پخش نخواهد شد.

تعریف و انواع تیزر تبلیغاتی

کمپین تبلیغاتی

 لغت کمپین در اصل به معنای یک عملیات نظامی یا سیاسی در یک ناحیه محدود است که بر روی گروه هدف از پیش تعیین شده و با هدف و نتیجه از پیش تعیین شده است. زمانی که از کمپین تبلیغاتی نام می‌بریم نیز تقریباً معنای مشابهی مد نظر است.

اگر شناخت کافی از برند، محصول و بازار خود داشته باشیم، کمپین تبلیغاتی  به نسبت  هزینه بسیار کمی خواهد داشت. اما هر چه شناخت ما از خودمان و شرایط محیطی کمتر باشد هزینه های کمپین بالاتر خواهد رفت. درست مانند یک عملیات نظامی که با کمترین شناخت نسبت به دشمن و منطقه عملیاتی انجام شود. 

بدیهی است که چنین عملیاتی بیشترین کشته و کمترین دستاورد را خواهد داشت. برای اینکه یک «کمپین تبلیغاتی» واقعاً «کمپین» باشد و به یک «عملیات چریکی با تعدادی تک تیرانداز هماهنگ نشده» تبدیل نشود فاکتورهای متعددی باید مورد توجه قرار گیرند که در اینجا برخی از آنها را مورد توجه و بررسی قرار می‌دهیم. اگر چه همه ویژگیهای اشاره شده در همه کمپین ها الزاماً قابل استفاده نیستند.

 اما آشنایی با آنها می‌تواند ایده‌های خیلی خوبی در طراحی کمپین به ما بدهد.

تعریف و انواع تیزر تبلیغاتی

همراهی با یک جریان اجتماعی

 هر زمان در یک جامعه چند موضوع به عنوان دغدغه مطرح می‌شوند. در ایران برخی از این دغدغه‌ها مناسبت‌های مذهبی هستند. عاشورا. محرم. نیمه شعبان. مبعث. برخی از دغدغه‌ها مناسبت‌های ملی هستند مانند نوروز  برخی دیگر دغدغه‌های اجتماعی مثل یارانه‌ها ، کنکور ، ازدواج جوانان ، تشویق به زاد و ولد بیشتر ، محیط زیست و … اگر کمپینی بتواند از فضای موجود در جریان‌های اجتماعی استفاده کند ، طبیعی است که هزینه اجرای خود را کاهش و میزان تبلیغات دهان به دهان خود را افزایش می‌دهد. 

در ایران، متاسفانه اکثر کمپین‌ها فقط به مناسبت‌ها توجه می‌کنند. هدیه روز مادر ، هدیه روز پدر ، نیمه شعبان و … نمونه هایی از این کمپین ها هستند. اگر چه هرگز برای مخاطب قابل درک نیست که چرا باید قیمت خودرو پراید در روز تولد امام زمان ، با یک هفته قبل یا بعد از آن متفاوت باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط از طریق واتس اپ
ارسال