چگونه بازیگر شویم

چگونه بازیگر شویم

چگونه بازیگر شویم؟

چگونه بازیگر شویم سوالی ست که بارها برای ما پیش آمده است در حقیقت دنیای فریبنده و جذاب بازیگری و آنچه از بیرون در مورد بازیگری در معرض دید است، شغل سخت و پرفراز و نشیب بازیگری را تبدیل به سیاره ای عجیب کرده است که تقریبا همه‌ی آدم‌ها دوست دارند به این ماجراجویی دعوت شوند. اما آنچه کمتر در موردش صحبت می‌شود این است که آیا واقعا این شغل، مناسب هر فردی که دلش بخواهد انجامش دهد هست؟ می توانید با دیدن آموزش بازیگری در ساخت فیلم های سینمایی و تلویزیونی که در بسترهای مختلف اینترنتی و غیره در دسترس است و یا با رفتن به کلاس‌های بازیگری معتبر خود را در این آزمون مورد سنجش قرار دهید و متوجه شوید که آیا شما مناسب این کار هستید یا گمان آن را دارید!؟

بازیگری چیست؟

بازیگری گرفتن آیینه‌ی خود مقابل مخاطب است. به مخاطب نشان دهید، شما، شخص شما نه آنچه به شما واگذار می‌شود، کیست. اگر در بحران و مسئله‌ی اخلاقی گرفتار شوید چه واکنشی خواهید داشت. به یاد داشته باشید، شما نمی توانید نقش کسی دیگر را بازی کنید. این مانند این است که بخواهید لباس دیگری را بپوشید. خودتان باشید در موقعیت تعریف شده توسط نویسنده و چیده شده توسط کارگردان خودتان را محک بزنید و به نقش برسید.

بازیگر کیست؟

بازیگر کسی است که بتواند خودش را به شیوه ای باورپذیر به مخاطب بشناساند و احساس همذات‌پنداری را در او زنده نگه دارد. بسته به نوع نقش، قهرمان یا حریف بودن، بازی شما متفاوت خواهد بود. بازیگر خود شماست. خود شخصی شما در احساسات درست دیگری. خود شما اگر جای شخصیت قصه بودید. خودتان اگر و اگر و اگر…… این همان اگر معجزه‌آساست. که به شما کمک می‌کند به نقش برسید.

اتود بازیگری چیست؟

همان تست بازیگری است که از شما می‌خواهند انجامش دهید. بطور مثال این یک اتود بازیگری‌ست و می‌توانید آن را تمرین کنید. (شما به همسرتان خیانت کرده‌اید، او می داند اما نمی‌تواند ثابت کند، بین گفتن دروغ و دادن احساس گناه به همسرتان و گفتن واقعیتی دست‌کاری شده انتخاب کنید. شما دو فرزند دارید. نمی خواهید رهایشان کنید) اگر جای این شخصیت بودید چه می‌کردید؟؟

این شخصیت یعنی شما خودخواه هستید. دروغگو هستید و همچنان که پدرو یا مادر خوبی برای فرزندانتان نیز هستید. شما اهریمن نیستید. انسانی هستید که ماجراجویی کرده‌اید و حالا لبه‌ی پرتگاه هستید. باید خودتان را نجات دهید. آیا توجیهی منطقی برای کارتان دارید!؟

ورکشاپ بازیگری چیست؟

در ورکشاپ‌ها استادان بازیگری، بازیگران محبوب و دانا، روش‌های خود را برای یادگیری بازیگری به صورت اطلاعات فشرده و بیشتر در اختیار شما می‌گذارند. هر ورکشاپ بازیگری می‌تواند به شما اطلاعات زیادی بدهد که اگر این اطلاعات به تمرین تبدیل نشود هیچ سودی برای شما نخواهد داشت. پس دلخوش به یک یا چند ورکشاپ نباشید و همه این اطلاعات را به تمرین مفید و مداوم تبدیل کنید.

استعداد بازیگری چیست؟

شما یا استعداد دارید یا ندارید. این بستگی به این دارد که اساسا کدام نیم‌کره‌ی فعال‌تری دارید و یا وارث ژن هنری اجدادتان هستید یا نه. به هرحال تکنیک‌های بازیگری را نهایتا در شش ماه می‌توانید بیاموزید ولی خلاقیت، اراده، پشتکار، سرمایه‌ی فکری، کسب دانش، چیزی نیست که کلاس‌ها به شما بدهند. شما باید ابتدا گوهر وجودی خود را بشناسید و به کمک راه‌هایی که عنوان شد آن را به جهان هنر بشناسانید. با توسعه ی برند شخصی خود به عنوان بازیگر میتوانید در سفارش تیزر تبلیغاتی تلویزیونی از طرف برندهای معتبر مورد توجه قرار بگیرید

چگونه بازیگر شویم
چگونه بازیگر شویم

چگونه استعداد یا تصور استعداد در بازیگری از هم تمیز دهیم؟

تا انجامش ندهید، نخواهید فهمید. لطفا به تعاریف افراد نزدیک خود مانند پدر و مادرتان اتکا نکنید، آن ها شما را دوست دارند، شما هر کاری کنید برای آن‌ها جذاب است. به تحقیرها و سرزنش های هیچ‌کس توجه نکنید، آن ها یا خودشان نمی خواهند یا می‌دانند که نمی‌توانند. پس سعی می‌کنند برای خود افرادی با درد مشترک پیدا کنند.

اگر احساس می‌کنید و یا به توانایی خود ایمان دارید، نزد افراد بی طرف بروید و برای آن‌ها اجرا کنید. این کار را بدون در نظر گرفتن نتیجه انجام دهید، در آموزشگاه‌های مختلف تست‌ بدهید، نظرات آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید، به زودی متوجه خواهید شد، چه کسانی برای گرفتن پول از شما و چه افرادی دلسوزانه برای تلف نشدن وقت و پول شما نظر خواهند داد. جستجوگر باشید و خود را همانگونه که هستید ببینید نه آنگونه که دوست داشتید باشید. ندای درونتان را پیدا کنید!

چگونه بازیگر تئاتر شویم

با رفتن به کلاس‌های بازیگری و شرکت در ورک‌شاپ‌ها و تلاش شبانه روزی که گاهی سال‌ها به طول می انجامد شما می‌توانید بازیگر تئاتر شوید، اما فراموش نکنید، تا بازیگر شدن و بازیگر ماندن سال‌ها تجربه و تسلیم نشدن و تمرین و تمرین و تمرین فاصله است. باید با تاریخچه‌ی تئاتر آشنا شوید. می‌توانید دانشگاه را برای تحصیل در این رشته انتخاب کنید. به هر حال راه رسیدن به سکوهای اجرا، وارد شدن، تلاش کردن و غرق شدن در تمام راه‌هایی است که به هدف شما ختم می‌شود.

بازیگری تئاتر فراز و نشیب‌های بسیاری دارد. از بیان، صدا، هوش گرفته تا تمرکز، احساس و بدن. در همه موارد ذکر شده تنها یک چیز ابزار مهم شماست و آن خودتان هستید. بر روی صحنه تئاتر هیچکس به شما کمک نمی‌کند هیچ ابزاری و فقط خودتان باید بتوانید با توانایی‌هایی که دارید از پس صحنه جذاب و سخت تئاتر با رضایت پایین بیاید. اما باید چه کرد؟

در بازیگری تئاتر باید بطور کامل با خودتان آشنا باشید، خودتان را ببینید، همه عضلات، اعضا و جوارح بیرونی و دورنی خود را کنترل کنید در شرایطی که دقیقا به آنها راحتی مطلق عطا کرده‌اید. این کار آسانی نیست زیرا هزاران ببننده بطور زنده شما را می‌بینند، در مورد شما فکر می‌کنند و همه جوره با شما در ارتباط هستند. پس تنها راه یک بازیگر خوب شدن خودشناسی کامل و استفاده از تکنیک‌های بازیگری در تئاتر است.

در مورد تکنیک‌های بازیگری کتاب‌های بسیاری معرفی و شناخته شده‌اند اما از دیدگاه این مقاله بهترین کتابها، تکنیک‌های بازیگری استانیسلاوسکی و همینطور کتاب هنر بازیگری استلا آدلر می‌باشد. این مجموعه کتاب‌های جامع بسیار در امر خودشناسی بازیگری بسیار به شما کمک می‌کنند.

چگونه بازیگری را تمرین کنیم؟

شما باید اول بدانید چه چیزی را قرار است تمرین کنید. بازیگری اگر برای شما تقلید است، آن را کنار بگذارید. یا اگر گمان می کنید شباهت به مارلون براندو یا آل‌پاچینو برای شما امتیاز ویژه ای محسوب می‌شود، سخت در اشتباهید. خود را پیدا کنید. خودتان باشید. شما تنها نمونه‌ی منحصر به‌فرد نسخه‌ی خودتان هستید، پس اگر این را می‌دانید سعی نکنید ادای بازیگرهای مشهور را دربیاورید. آن‌ها در جایگاه خودشان هستند، شما برای خودتان جایگاه پیدا کنید.

تمرین  بازیگری در خانه

مقابل آیینه بایستید و یا از خود فیلم بگیرید. خود را تماشا کنید و به نقاط ضعف و قوت خود پی ببرید. اگر زیبا هستید به معنای استانداردهای تعریف شده، کافی نیست، اگر فکر می‌کنید به اندازه‌ی کافی زیبا نیستید این هم مشکلی نیست. با اتود زدن و مقایسه کردن با بازیگران، نه از نظر نوع بازی، بلکه فن بیان، زبان بدن و توانایی‌های شاخص آنها، متوجه خواهید شد چقدر با بازیگری حرفه‌ای فاصله دارید. تاکید می‌کنم با خود صادق باشید. فیلم ببینید. شما دست‌کم باید روزی دو فیلم ببینید. سریال‌ها را دنبال کنید و اخبار سینما را بخوانید، اگر کتاب هم بخوانید که عالی می شود.

تمرین را محدود به زمان یا مکان خاصی نکنید. یک راهنمایی ویژه برای شما دارم ( فرض را براین بگیرید، یک دوربین بیست و چهار ساعت و تمام سال به دنبال ضبط و ثبت شماست! آرتیستی زندگی کنید) اما نه اِگزَجِره و با فیگورهای غلو شده. هنری زندگی کردن را تبدیل به سبک زندگی خود کنید. ورزش کنید و بدن خود را آماده نگه دارید. مجبور نیستید باشگاه بروید یا تمرینات سخت کنید، فقط برای سرپا ماندن برای ماه‌ها خود را ورزیده نگه دارید. مهارت‌هایی مانند اسب‌سواری، تیراندازی، رانندگی، شنا، زبان های مختلف، را یاد بگیرید، آنها مانند ابزاری قدرتمند در انتخاب شما تاثیر خواهند داشت.

چگونه بازیگران گریه می‌کنند

با تمرین و تمرین و تمرین. دو راه برای گریه کردن در قاب دوربین وجود دارد. یا با تخیل ورزیده‌ی خود به غم‌انگیزترین لحظه‌ی زندگیتان بروید و یا داستان غم‌انگیز صحنه‌ی خود را باور کنید. گریه کردن برای بسیاری بازیگران کار دشواری‌ست زیرا اکثرا در قالب نقش خود فرو نمی‌روند و نقش خود را باور نمی‌کنند و وقتی به نقطه اوج بازی که میرسند یک بازی مصنوعی و غیرقابل باور ارائه می‌دهند.

اما آیا فقط گریه کردن، یک بازیگر را خوب یا بد می‌کند!؟؟ قطعا خیر. همه انسانها از 36 احساسی که خود دارند در همه دوران زندگی خود استفاده می‌کنند و گریه کردن تنها یک مورد از آن 36 مورد احساسات ما انسانهاست. یک بازیگر باید انقدر توانمند باشد و بتواند همه احساسات خود را از یکدیگر تمیز دهد. مثلا تمایز احساس غم از انزجار، اندوه از استیطال، یاس از پوچ‌گرایی و بسیاری احساس دیگر که همه ما در طول زندگی معمولا آنها را تجربه می‌کنیم.

پس تنها راه شناخت احساسات خود، شناخت خود است و فهمیدن، دانستن و تمیز دادن این احساسات. تنها در آن موقع است که شما می‌توانید بگویید درست برروی صحنه گریه می‌کنید یا می‌خندید یا خشمگین می‌شوید و……

چگونه بازیگر طنز شویم؟

گاهی این تصور می‌شود که بزله‌گویی و یا هجو پراکنی برای بازیگر طنز شدن کافی است. اگر شما شوخ‌طبع هستید ویژگی برای شما محسوب می‌شود اما قطعا کافی نیست. شما احتیاج دارید بیشتر مطالعه کنید، جامعه‌ی خود را بشناسید و از لایه های زیرین مسائل مطلع باشید. طنز یک مسئله‌ی فرهنگی است و شما باید کاملا به جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنید آگاه باشید.

بازیگری طنز با لودگی بسیار متفاوت است. متاسفانه برخی لودگی می‌کنند و خود را بازیگر طنز می‌دانند!! طنز انواع مختلف دارد که در مجال این مقاله نمی‌گنجد اما مهمترین نکته مهم در مورد بازیگری طنز تمیز دادن طنز از لودگی‌ست.

چگونه بازیگر ترکیه شویم؟

ابتدا داشتن مهارت زبان ترکی استانبولی الزامی است. شما در هر حال به رزومه احتیاج دارید. می توانید وارد کار مدلینگ شوید، با آژانس های معتبر کار کنید و نهایتا  رزومه خود را به کمپانی های معتبر ارسال کنید. این واقعیت را بدانید که در کشور ترکیه الویت با دانشجویان بی‌کار خودشان است. شما راه سخت تری را در کشور دیگر خواهید داشت.  این به‌دان معنی است که خود را برای مسیری طولانی و سخت مهیا کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط از طریق واتس اپ
ارسال